Markedsdager på Folkemuseet

Første helg med julemarked er over. Lørdag var det silregn absolutt hele tiden og de færreste fikk vist frem det de hadde å selge. Jeg hadde heldigvis tak over hodet - riktignok var det et tak med huller så det lakk rett i hodet på meg, men dog..... Det ble ingen vellykket dag. Søndag skulle det ha regnet også men de høyere makter syntes nok litt synd på oss, så dagen opprant med revner i skylaget hvor vi til og med kunne skimte litt blått. Det ble en bra og hyggelig dag. Mine gamle ting fikk bokstavlig talt ben å gå på! Kjempeartig var det. Jeg var så opptatt at jeg fikk ikke tatt bilder, men jeg skal prøve å få tatt noen neste helg. Jeg er imponert over kreativiteten hos folk, det var kjempeflotte boder med all slags hånlagde ting.

Etter denne hyggelige helgen har jeg bestemt meg; jeg skal åpne nett butikk med gamle saker og ting. Det er så mange som liker gamle ting, og de samme tingene som jeg liker, at jeg har lyst til å forsøke. Mesteparten av tingene jeg hadde med fra Frankrike er nå solgt, bare litt igjen nå. Det skal nok bli mange markedsturer i Frankrike neste gang vi reiser på ferie.
Denne uken går nok med til å vaske og stryke duker og gammelt sengetøy. Har også masse Egersund servise som må få seg en liten oppfriskning så de ser presentable ut før de settes ut for salg til helgen.

Kommentarer

  1. Foruten regnet var det nok koselig, her er det utrolig lite med markeder, kanskje i Trondheim da...
    Nettbutikk høres jo spennende ut da, har tenkt tanken selv, en av mine svigerdøtre har nettbutikk hvor hun selger klær...

    Ha en koselig dag...

    SvarSlett
  2. oi, enda flere fristelser her på nettet-spennende:0)
    Hørtes ut som en hyggelig dag.
    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  3. Så spennende en tanke, gleder meg allerede jeg. Bare elsker brukte kopper og kar.
    Men etter nå i to ettermiddager der jeg har vasket kjøkkenskap, kan man sagtens lure litt på hva man skal med alt... Ennå jeg har et forholdsvis lite kjøkken med lite skap. Blitt ganske flink til å kaste endel ubrukelige ting da, og er ingen samler av plastkopper heldigvis. (Tupperaware, bare navnet :-((

    Markeder er det lite av her i trøndelag desverre. Skulle kanskje vært sørover på slike "happenings" istedet for rocke konsert...

    Fortsatt fin førjulstid til deg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar