Ny bok




Fredag gikk jeg en tur i lunchpausen - uten mål og mening - kun for å få litt luft. Hvor gikk jeg da? Til Tanum bokhandel som vanlig - og som vanlig kom jeg ut med en bok. Tanum har en helt frantastisk avdeling for interiør og kunst bøker.

Jamen var det kommet en ny bok om franske markeder og brukthandlere. Forfatteren tar oss med rundt i Frankrike og forteller om både markeder og antikk og brukthandlere. Det er masse flotte bilder til inspirasjon.
Bakerst i boka finnes adresser og telefonnummer til de forskjellige forhandlerne.

Denne boka koste jeg meg skikkelig med.
Boken er utgitt av forlaget Flammarion som har mange fine interiørbøker på samvittigheten - men dessverre er de fleste bare på fransk - denne er oversatt til engelsk.

Kommentarer

  1. Kjempespennende, og den boka så jo lekker ut. Tamun er den bokhandleren som ligger i Paleet, er det ikke ??? (Forhåpentligvis har du ikke besøkt bokhandleren i Kabul...)

    Har kjøpt det meste av mine interiørbøker på Capris.no jeg, der synes jeg de er så rimelige, rask levering er det også. "Vanlige" bøker selges også mye billigere der, enn om en er medlem av en bokklubb også faktisk. Tilbud har de ogsp masse av.
    Den siste jeg kjøpte der bele et lite miss da. En murstein av en bok helt uten bilder, men til en pris av 129 kr var det rimeligere å beholde den, og ikke sende den i retur. Beskrivelsen, interiøratlas, var så spennende, men kun et oppslagsværk var det visst... :-)

    Vel vel

    Ha en flott søndag, og håper du har sol.

    SvarSlett
  2. Heisann...
    Så jo ut som du har fått tak i ei nydelig bok her, med masse inspirasjon...
    Å, jammen finnes det masse flotte bøker også - med masse inspirasjon... en kan ta litt her og litt der - og vips har man noe nytt...

    Ha en koselig dag og uke...

    SvarSlett
  3. Jag kan förlora tid och rum om jag går inom en bokhandel. Det finns ju så många fantastiska böcker.
    Boken du hittat verkar vara så inspirerande. Förstår att du kosade dig med den.
    Ha det så bra!
    Klem!

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så fine, gamle bilder i det forrige innlegget! Særlig den gamle damen :-)

    SvarSlett
  6. Hei Ingrid!
    har hentet pakke fra deg i dag,
    og er kjempe fornøyd!!!
    tallerkenene var virkelig som nye
    og kurven var akkurat slik jeg ville den skulle vere.blir absolutt ikke noe lakkbeis på!
    takk for nok en god handel!
    ha en fin kveld=)
    klem fra vera

    SvarSlett

Legg inn en kommentar