Bevæpet med (stifte) pistol !

Mens TV journalistene fyrer løs om McCain og Obama og valgkampen går sin gang med diskusjoner om skytevåpen og bærelisenser etc så fyrte jeg løs med min pistol - stiftepistolen!

Endelig har jeg fått somlet meg til å trekke om stolene jeg kjøpte i sommer og som har vært ferdig malt en god stund nå. Jeg hadde bestemt meg for blomstret trekk, men muligens på grunn av årstiden så ble de ikke sommerlige og blomstrede, men blåstripet i stedet. Sikkert mye lettere å plassere og kombinere med andre farger også.


Slik var de og slik ble de....


Joda - det ble tvillinger denne gangen også! Rart med det - det må liksom være to av hver av alt....

While the television reporters fired their arguments against us regarding McCain and Obama I took out my gun – actually my staple gun! Finally I got around to upholstering the chairs I bought at a market this summer. I had decided on a flower pattern for the seats – but now well into the winter I did not feel that flowers suited them anymore. The blue and white makes them much easier to combine with other furniture and textiles.
Here are some pictures showing how they were when I bought them and how they have become after I painted and changed the textile. And yes – of course I came down with twins again! Somehow I manage to produce two of each every time.....

Kommentarer

  1. Dette ble skikkelig fint.Nydelige farger også på stolene. Jeg har tre møbler som skulle vært gjort både det ene og andre med selv, det er kanskje håp for dem nå som hagesesongen er over. Tusen takk for så hyggelig kommentar om hagen min hos meg. :)

    SvarSlett
  2. Så kjempefine stolene ble når de fikk et strøk maling og nytt stoff. Lekkert! Det vil jeg kalle extreme makeover ;)
    Har faktisk 4 flotte stoler som venter på makeover jeg også og de har ventet lenge.... hvertfall 2 år... På tide å gjøre noe med de snart vel. Det er bare denne tiden da som ikke strekker til....

    :-)

    SvarSlett
  3. KJEMPEflotte stoler... Huff jeg tør ikke begi meg ut på slike prosjekter selv om jeg har sett mange potensielle stoler!
    Imponert!
    *Siv*

    SvarSlett
  4. Vad kul att du hittade till min blogg. Jag tittade på dina inlägg om ert hus i Provence och det ser ju härligt ut. Var ligger det? Är det i Estagel? Såg det ortnamnet någonstans i ett inlägg.
    Jag lägger till en länk till din blogg i min så att jag lätt kan hitta tillbaka igen!
    Kram Efwa

    SvarSlett
  5. Flotte stoler. Enig med deg at blåstripete ble bedre enn blomstret. Det er rart det der....hvordan smaken skifter etter årstiden. Jeg er jo som du sikkert har oppdaget inne i en rustikk periode. Men i et sånt miljø er det jo selvsagt også oppkvikkende med noen hvite lette klatter hist og pist. Likte stolene dine veldig godt jeg..

    SvarSlett
  6. Sååå fine stolene ble, jeg er helt enig med deg i valget av stripete trekk, det ble kjempelekkert.
    Koselig blogg du har, jeg ser at tingene fra Den Røde Lade passet fint inn hos deg... du må ta deg en tur.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  7. Takk for tipset til fretex kuppet :) Det kommer nok i bruk etter hvert!! Så fin blogg du har. De stolene ble kjempe fine:)

    SvarSlett
  8. Så flink du er =) Litt malin og nytt stoff gjorde susen..
    Ønsker meg gamle fine stoler til mitt spisebord.. Men ikke alltid så lett å få tak i :(

    Ha en fin lørdag :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar