Julerødt til påske!

Det er en farge som ofte går igjen her i Frankrike - og det er rødt! Rødt kombinert med grått er også en slager! Jeg merker det selv, her blir jeg trukket til det røde - det blir jeg slett ikke hjemme. I går for eksempel, falt jeg pladask for den emaljerte ris boksen som jeg viste dere i forrige innlegg.

Jeg har en favoritt butikk. I nabobyen vår - Millas - er det en liten, men så utrolig vakker antikk butikk. Butikken heter "Le Grenier de Millas". Dette er en av de ytterst få slike butikker som er ryddige og rene. Prisene er brukbare, og damen som er innehaver av butikken er utrolig hyggelig.
Butikken ligger langs hovedgaten i byen, så mannen min stopper automatisk på samme sted hver gang vi kjører forbi! Det er det med husefreden da vet dere......

Jeg forklarte litt om blogging etc til damen (noe hun ikke forsto) - men fikk lov til å ta noen bilder - selv om hun ikke kunne fatte dette med blogging! Da kalte jeg det gratis reklame - og det forsto hun.

Se på alle de fine røde detaljene! Jeg må ha et rødt rom i huset vårt her! Ja - nå skal jeg ikke gå så drastisk til verks at jeg maler veggene røde, men et hvitt rom med mange røde detaljer hadde vært fint.






Gamle slitte og ødelagte tekstiler blir sydd om til tepper og diverse. Her er et lappeteppe som er satt sammen av forskjellige stoffer og pyntet med kanten fra et laken elller en duk. Flott sammen ikke sant?

Red is popular colour in France – very often red is combined with grey. This combination is really stating to grow on me – and I see that I now have a tendency to look at red details. At home I am not a “red” person at all – but here it seems to be an appropriate colour. The pictures are taken in a local Brocante – in the village of Millas. The shop is really an oasis, with acceptable prices and lots of small items that can fit into your suitcase as well. Usually French antique and brocante shops are not regularly cleaned. Things can be so dirty that you sometimes do not even see what colour it is. This shop – called The Grenier de Millas – is nice and cosy, clean and well organized. Look at all the red items – aren’t they just lovely?

Kommentarer

  1. hei, takk for hyggelig hilsen. herlig med detaljer i rødt det frisker alltid opp og gir god energi. påskeklem siv

    SvarSlett
  2. Rødt liker jeg... men til jul.. dette var utrolig smakfullt.... Klemmer

    SvarSlett
  3. Ja jøsses, dette var flott!!! og har en venninne som kunne ha gått amok der inne, året rundt påske eller jul ;)))

    Kos dæ videre fortsett å del herligheter med oss trauste nordmenn ;) HIhi

    SvarSlett
  4. Jeg sitter her og koser meg med stemningsraporter fra Frankriket !!
    Spennede lesning og massevis av fine skatter du har funnet. Det er vel for mye å håpe på at de kommer til salgs i nettbutikken sikkert :-))

    Utrolig flott det huset deres der nede også, må være fint å tilbringe påskadagene der jo, her hjemme er jo ikke været så utrolig topp da. varmt i trøndelag i dag da, nesten 18 grader, men nå ser man noen regndråper desverre.

    Som du ser har jeg nå kommet "ut av skapet", ble så drita lei av å være en Anemone, en blomst??? jeg som er avblomstra for lengst og går i frø annenhver uke her!!

    så denne påskeaften kommer nok kveldsklemmen fra Anne.
    Kos deg videre min venn.

    SvarSlett
  5. Her var det mye nydelig.Litt uvant med rødt til påske,men kanskje....Kom hjem fra New York i dag.Var blant annet i to Anthropologie butikker,her var det mye lekkert. Skulle hatt god plass i kofferten,men fikk kjøpt noen småting. Det blir kanskje en Frankriketur til høsten(Montpellier)-har du butikk tips i dette området.Ønsker deg en fortsatt fin påske.

    SvarSlett
  6. Hei!Nydelig med rødt og hvitt.
    Her har jeg en flott samling stoff
    i rødt og hvitt,gleder meg til å sy med det.Har ikke helt funnet ut hva....Flotte detaljer i rommet ditt.Nydelig butikk.
    Fortsatt god ferie.Linda :))

    SvarSlett
  7. Eg trur Frankrike hadde vore det perfekte ferieparadiset for meg...
    Så mykje fint du viser! Og det smijernstativet du skal ha til kokebok manglar eg ord for å beskriva kva eg synest om....Nyyydeleg!!!
    Kos deg vidare og ein god 1.påskedag til deg.

    SvarSlett
  8. Jeg elsker rødt, så dette var sukkertøy for mine øyne!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar