Week end i Roma!


Vi har funnet ut at vi er i grunnen midt i smørøyet for fine utflukter. Girona (Barcelona) er et fint utgangspunkt - og har mange billige fly ruter med Ryanair. Girona flyplass er bare ca 1 times kjøretur unna. Vi har benyttet oss av det og vært på en liten week end tur til Roma!



Roma er vel en av de flotteste byer jeg vet om! Vi har gått og gått og sett og sett. Vi hadde ikke hjerte til hverken å sove lenge eller gå tilbake på hotellet midt på dagen. Det er bare helt utrolig hvor mye det er å se der så vi måtte bare bruke all den tiden vi hadde.



En ting som slo meg var hvor mange takterrasser det var. På nesten alle tak var det en liten hage. Det skulle ikke store utspringet til før noen hadde plassert potter eller kasser og plantet trær, busker og blomster. Tenkt så herlig - bo midt i smørøyet med en grønn hage på taket. Det er vel drømmen. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett noen annen by med så mange takterasser.


Som vanlig ser jeg av bildene mine at det er blitt få oversiktsbilder - de fleste er av detaljer og små ting.


Et sted som virkelig imponerte meg var Vatikanet og museet. Noe så utrolig flott. Det ble mange bilder der av kunstverk og detaljer fra veggmaleriene til Raffael og Michelangelo.


Selvfølgelig ble det god mat og vin og masse hygge - en flott week end.

Kommentarer

  1. ...det var jammen godt med livstegn fra deg - jeg tenkte på deg når jeg "jobbet" ute på terrassen i dag...."HVA GJØR DE NÅ TRO?" :)
    Ok. Da vet jeg at alt er i orden med dere (smil)...Herlig med en tur til Roma - jeg har aldrig vært der og det står øverst på reiselisten (har gjort i mange, mange år)...
    Ha en fin uke og så tastes vi..Klem Hanna

    SvarSlett

Legg inn en kommentar