En bok full av gode ideer


For en tid tilbake kjøpte jeg en bok av Anna Ørnberg fra Capris. Den var så morsom og med masse gjenbruksideer. Boken er svensk, utgitt i 2007 - kostet rundt 100.- kr på Capris - og jeg må si vel verdt hver krone.


Bildene jeg tok fra boken ble noe uklare ser jeg - men en liten smakebit får dere i alle fall.

Av heklebrikker har man laget mye fint.



En god ide syntes jeg disse knappene var. En gammel ødelagt duk klippes opp - knapper som kan trekkes om kan kjøpes i hobby forretninger og trekkes. Disse med små broderte blomster ble aldeles søte. En fin gave til en som liker å sy! Montert på en fin papp plate gjør det jo så lekkert også.


Ellers er det masse fine ideer til gjenbruk av tekstiler - så bare ta frem symaskinen.




These pictures are all taken from the book I bought not so long ago by the Swedish author Anna Ørnberg, The book is from 2007 so many may have seen it already. The book is full of good idees. The buttons made of pieces with embroidered flowers are just lovely- a wonderful little gift for a creative person.

Kommentarer

  1. Så fin bok-den var lur!
    Anna Ørnberg har fine bøker!
    Takk for tipset:-)
    Ha en fin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Likte knappene! Ralfefarfar fikk navnet sitt i en drøm min mann hadde. Da bodde katten hos en eksentrisk kunstner, så nå stemmer jo det veldig godt, hihi..
    Jeg vil også ha sommeren tilbake!!

    SvarSlett
  3. Skjønn bok med mange ideer, jeg som har så mange små heklebrikker. Nydelige fliser innlegget lenger ned, disse falt jeg pladask for.
    Kos deg videre Ingrid, klem fra Mona.

    SvarSlett
  4. Takk for supert tips, det så ut til å være en kjmpefin bok til en utrolig billig penge. hmm.. kanskje verd å ha i samlingen. Ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

    SvarSlett
  5. Den boken så kjempefin ut, må kanskje ta turen innom Capris og shoppe litt.. :o)

    Supergod sommer til deg også :o)

    klem Hildegunn

    SvarSlett
  6. Oh my, den bog må man vist lige få fat i!

    Man kan blive helt træt ved tanken om alle de projekter og ideer, der burde føres ud i livet, ikke?

    God weekend ::Helle::

    SvarSlett
  7. Skulle gjerne hatt den boken!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar