Knapper opp og knapper i mente



Knapper kan absolutt brukes til mer enn å holde buksa oppe!

Husk å ta vare på knappene hvis et plagg skal kastes! Se etter knapper på loppemarkeder og plukk med dere plagg med fine knapper - om det så er bare for knappenes skyld. Knapper kan brukes til så mye.

I en bok jeg har i hyllen - Thrifty Chic er det avbildet denne lampeskjermen. Dette er forøvrig en bok som er virkelig koselig - og som er vel verdt noen kroner. Det er en link til boken på Capris under bokens navn.

Disse ideene er fra From House to Home : http://www.housetohome.co.uk/







Noen ganger er det bare en glede å ha dem....




Dette kjedet og bildet kommer fra Jeans Jewlery & Things. Bildet er fra også fra dem!




En blogg jeg var innom hadde disse flotte smykkene til salgs. Bloggen er: http://itsalovelycake.blogspot.com/. Bildene er lånt fra bloggen.

Buttons can be used for so much more than keeping your trousers up!
Here are some ideas I have found.
Look for links to where the ideas come from.
Don't ever throw away clothes without saving the bottons - and when you have enough - make something nice with them.

Kommentarer

  1. Festlig, ja knapper virkelig artige!
    Bestemor hadde masse knapper, hun var sydame..
    Ha en fin ukestart

    SvarSlett
  2. Takk for tipset
    -kjempeherlig:-)
    ha en fin uke, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Godt tips:-)
    Jeg selv har laget en ramme av gamle hvite perlemorsknapper...lekende lett med limpistol, og flott resultat selv for meg med ti tommeltotter når det kommer til håndarbeid*s*

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Hei du.
    Artig innlegg ! Husker jo hva de gjorde " før i væla "... Plukket ut knapper de kunne ha bruk for før de kastet plagget - og oppbevarte dem i digre Norgesglass. Sånn i tilfelle, liksom. Jeg har ikke kastet så mye av det som sto her, men knappene... Ja, akkurat - de har jeg jo kastet ! Fire Norgesglass, fulle av knapper i alle varianter... rett på dynga !Synd jeg ikke visste om DEG da !
    Så artig med alle loppefunnene dine ! Jeg kom hjem med ca 100 gram loppefunn etter loppemarkedet på lørdag. Ikke mye å skryte av, akkurat. Skal til Oslo neste helg og håper det fortsatt er igjen litt av sesongen til da.
    Kos deg !

    SvarSlett
  5. For nogle skønne ideer til anvendelse af knapper. Dem støder man ofte på i genbrugsbutikker og på markeder.
    Kunne på stedet (hvis jeg havde tiden!!) finde på at lave halskæden og servietringene af nogle fine knap-eksemplarer!

    Klem Helle

    SvarSlett
  6. Kjempefestlig...tar alltid vare påknapper....
    ha en fin kveld
    klem edda

    SvarSlett
  7. Mye man kan gjøre med knapper...stilig!
    Takk for sist på bloggtreffet i Drammen. Var så hyggelig å hilse på deg og alle de andre.
    Fortsatt fin kveld til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett

Legg inn en kommentar