Helg igjen!


I dag har jeg vært på skattejakt - og den som leter han finner vet dere! 
I dag fant jeg gullegget - eller rettere sagt gullstolen!   En festlig gammel smijernstol - en gang har den vært svart - en gang rød og til sist gull!  Stolen er fint slitt og viser litt av alle de gamle fargene.  Jeg er jamen ikke sikker hvor den passer best?  På terrassen - på badet - eller soverommet? 



Ellers har kveldene gått med til mer hekling.  Garnet begynner å ta slutt nå så jeg hekler et mindre teppe og bruker opp de mindre nøstene.  Her trenger jeg bare nok til en rad av hver farge.  Tenkte dette skulle få en mørk og stram kant rundt.  Det blir jo ellers VELDIG fargerrikt. 


Ha en fortsatt god helg. 

Today I have been out "hunting" and I did indeed find the golden egg - or should I perhaps say it more correctly - I found my golden chair.  The chair is heavy cast iron - once painted black, then red and finally golden! The pait is just a worn as I like it and all the different colours are coming through wonderfully. 


Otherwise - I have been playing with my wool again.  This time I am making a smaller throw - for which I only need small quantities of each colour.  This one is quite fun to make and it is really a feast of colours.  I think I will edge it with a dark colour to calm down the strong colours a bit. 

Kommentarer

  1. For en artig stol. passer jo de fleste steder da. Så heldig du er som kan hekle, har så lyst til å lære meg det. Skjønne tepper det blir, og fint å bruke opp rester!

    SvarSlett
  2. En slik stol har jeg aldri sett. Regner med du finner den riktige plassen for den. Jeg beunderer alle som kommer i mål med hekling av tepper.

    SvarSlett
  3. Jeg er så imponert av det resteteppet ditt, det ser flott ut!
    Klem!

    SvarSlett
  4. For et funn! Det har du vært kjempeheldig! Den var virkelig flott:o) Hekler jeg også, men her går det i hvitt og en smule tynnerer garn. Gøy det også etter gammelt:o)
    Så spennende med farger - blir kjekt å se ferdig.
    Ha en flott morgendag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Det var en fin stol, den kommer och passa bra var du än sätter den. Det var en jättefin modell.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  6. Heeeei !

    Så fint at du har overlevd både jula og det som værre er !

    Kjempefin den stolen. Om du ikke finner ut hvor den passer best så kan du jo få ett lite tips fra meg ... Hva med nettbutikken din.... eller her hos meg ?! Skulle nok få klemt den inn ett sted, jeg.
    Brukte halve høsten på å rydde opp i hønsehuset, så til våren skal det innredes som sommerstue eller gjestehus. Og der trenger jeg jo litt av hvert. Gleder meg stort :-))

    Ha ei strålende uke .

    SvarSlett

Legg inn en kommentar