På leting etter ny varmekilde!

Jeg er på utkikk etter ny ovn, men liker ikke de moderne stramme ovenene....   Aller heltst ville jeg hatt en gammel etasjeovn, men jeg tenker at av miljøhensyn så er det nok best med de nye som ikke slipper ut så mye uhumskheter i luften.   Den gamle jeg har må byttes ut nå - det blir for kostbart å repararere den - og det er for vanskelig å finne deler til den. 

Varme rom må man ha for trives, så jeg må nok snart bite i det sure eplet og ta utgiftene til en ny ovn.

Jeg har funnet denne vakre ovnen hos Josef Davidsson, men de er i Sverige!  Hvis noen vet om en forhandler i nærheten av Oslo så tar jeg veldig gjerne imot informasjon.  

Ovnen hadde passet perfekt hos meg.

Kommentarer

  1. Heisann, nydelig blogg -og nydelig ovn- skjønner godt du falt for den..har akkurat fyrt opp i min, en etasjeovn i gammel stil :) God varme i den- deilig å sitte inne å fyre og kikke ut på snøen som laver ned og se på gradestokken at det er - 10, mens jeg hører på den fine musikken du har her inne :)
    Ha en strålende søndag..Vi skal på fotballturnering med minstemann på seks som gleder seg viilt...Gøy.

    SvarSlett
  2. Den var utrolig flott den ovnen !!
    Håper det er noen som kan hjelpe deg :)

    Klem,kari

    SvarSlett
  3. Ååå den var kjempe fin.Vi har en gammel etasjeovn som skulle vært restaurert men det er jo så dyrt..

    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  4. Hei på deg! Flott blogg du har! Den ovnen var bare nydelig, jeg er enig med deg i det du skriver om nye ovner:)

    Lykke til med jekten på ny ovn, imellomtiden ønkser jeg deg en helig søndag!

    Klem Johanna

    SvarSlett
  5. Hei du !

    Takk for linken ! :-)
    Haha, den var jo kjempefin, men om den er helt min stil vet jeg sannelig ikke ! Om ett år eller to kanskje, hvis jeg ikke klarer å begrense den rosa delen i meg....

    Ovner ja... Her sto det en gammel kombiovn da jeg flyttet inn. Byttet den ut i ett uhyre som gir fra seg en enorm varme, men om den er fin....? Absolutt ikke - den er så malplassert som en ovn overhodet kan bli ! Men.... nå står den jo her og om noen år så er den så gammel at den muligens begynner å passe inn.
    Lykke til med jakta på den perfekte vedovnen !

    SvarSlett
  6. Hei. Vi er så heldige å ha en gammel etasjeovn (fra 1860) som vi har pusset opp til forskriftsmessig stand. Det kostet oss 7000 kr, men det er en del år siden. Og så fikk vi selve ovnen gratis da.... Er så glad i den. Og den varmer godt.
    Du kan ikke få sendt ovnen fra Sverige da???? Blir veldig dyrt kanskje....
    Ha en riktig god søndag i alle fall. Klem :O)

    SvarSlett
  7. Den ovnene var lekker ja!! Kan desverre ikke hjelpe med forhandler, men håper du lykkes :-)

    God søndag!

    klem

    SvarSlett
  8. Skjønner godt at du falt for den ! nydelig ! Kan desverre ikke hjelpe deg med forhandler..

    Ønsker deg en fiiin søndag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  9. Hei, Så koselig at du la igjen en beskjed til meg selv om jeg ikke har vært spesielt flittig på bloggen min. Jeg har ikke riktig kjent inspirasjonen, men kanskje dukker det opp et innlegg om en liten stund. Inspirasjonen kommer med våren:)
    Ha en fortsatt god kveld

    SvarSlett
  10. Denne ovnen var virkleig flott. likte den godt jeg...

    klem Kerstin

    SvarSlett
  11. En helt utrolig vakker ovn,helt nydelig.Skjønner godt at du falt for den.

    SvarSlett
  12. Hei!
    Du finner ovnen hos klassiskvarme.no. Vakker ovn!!!Håper du får oppfylt ovndrømmen din:)
    Hilsen Ida

    SvarSlett

Legg inn en kommentar