Mor maler og far lager mat!

Det er jamen virkeligheten her for tiden.  Mor maler og maler....

Den yngste sønnen har fått seg leilighet og trenger møbler.  Møbler koster penger!
Siden han sikler hver gang han går forbi Home & Cottage tenkte jeg dette bordet kunne passe.  Vet ikke om det er skrivebord eller spisebord, men gammelt og fint er det i alle fall.  

Bordet ble kjøpt for et par år siden på loppemarked.  Platen ble aldri fin selv om jeg slipte aldri så mye så her brukte jeg Behandla fra Ikea faktisk.  Jeg blandet Antikk og svart for å fargen jeg ville ha.
Beina er malt med "Home & Cottage" - grå oljemaling. 

På de nederste bildene ser dere utgangspunktet.  Det ser fint ut, men malingen (som ser ut som edeltre, men ikke er det) skallet av flere steder, så løsningen ble maling. 

Nå skal bare platen voksbehandles for å se litt "fetere" ut - så flytter bordet til en ny tilværelse i Tigerstaden.




- og så til neste prosjekt, men først er det loppemarked ....

Kommentarer

  1. Veldig heldig sønn, sier jeg!
    Bordet ble kjempeflott og gråfargen var nydelig mot bordplata.
    Det er rart hva mødre kan brukes til :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefint og jeg er helt sikke rpå at bordet kommer til å få en lang og god fremtid i Tigerstaden :-)

    SvarSlett
  3. Bordet ble riktig pent!
    Heldige gutten!

    SvarSlett
  4. Det ble kjempefint! Ser du har lagt ut så mye fint til salg, ser den vekta du la ut, har maken, men viseren er borte. Du har ikke noen ide om hvor man kan få tak i noe lignende? Ha god uke!

    SvarSlett
  5. Nyyydelig bord... jammen er sønnen heldig ja..

    fant du noe på loppemarkedet=)

    SvarSlett
  6. Hei
    Så flink du er. Synes fargen din ble finest jeg;o)
    Ang.de småtingene jeg nevnte til deg, har jeg kvittet meg med det meste. Har kun noe i emalje igjen...som jeg fortsatt er litt usikker på. Ta gjerne en titt på innlegget jeg hadde i mai i år..der står de pent oppstilt sammens med en zink-kanne.

    Når og hvor åpner du salgsboden din?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar