Tisse stopp i Nederland

Vi er på vei hjem - og som jeg har sagt før - reisen er en del av ferien. 


Her er vi på vei gjennom Nederland - på vei hjem med full bil av gamle sjarmerende ting fra Frankrike. Selv om jeg lengter etter å komme hjem med skattene mine så må man unne seg all den hygge man kan på reisen.  
Ingen av oss hadde sett det STORE diket ytterst mot havet.  Det er det som gjør at man i Nederland kan bevege seg tørrskodd rundt på MINUS opptil 11 meter under havflaten. 

Vi bstemte oss for å undersøke byggverket, og stoppet midtveis på hoved-diket. 

Her er en gangbro så man se utover storhavet - og den litlle "pytten" på innsiden. 

Dette var et utmerket tisse-stopp som viste seg å være kafe med et helt lite museum innenfor veggene.  Hele herligheten kunne vel være 20 m2 kanskje.  Ting var utstil overalt - i taket - på veggene - ja overalt.

Neste stopp blir Danmark. 















Et av de hyggeligst tisse stopp jeg noengang har hatt faktisk!

PS!  De hadde pølse med brød der også :-)

Kommentarer

  1. Hi Ingrid You where on the Afsluitdijk. Nice photo's. Have a save trip to Norway.
    Klem Willy

    SvarSlett
  2. Hei Ingrid....det har vært en fryd å lese dine reisbrev, takk for at du deler både bilder og tips med oss. Jeg skal se nærmere på siden din om du har noen tips om Paris, reiser dit neste mandag..Men så er jeg tilbake, og håper å få med meg bloggtreffet i Drammen. Mener jeg så du skulle dit, kanskje vi kunne reise sammen? Ha en god tur hjemover. Klem fra May-Liss

    SvarSlett

Legg inn en kommentar