Snart advent - men ikke helt klar for julepynt enda....

Jeg tar ikke fram julepynten før like før julaften - og pynter ikke treet før lille julaften. Men - julen kommer stadig nærmere, og advent er snart like rundt hjørnet.  Det kan heldigvis godt være advent uten julepynt!

Jeg har brukt noen gamle krydderkrukker - hatt i grovt salt og satt i små hvite lys. Sysntes det ble rent og pent - og slett ikke brannfarlig heller!  Tenk på brannfaren når dere pynter med levende lys i julen - spesielt lysmansjetter er livsfarlig!










Kommentarer

  1. Ljuvliga små burkar i flytande blått! Jag brukar pynta lite i köket till första advent, men resten en vecka före jul. Men vi skall ha ett reportage här till lucia, så i år åker allt fram tidigare. Ha en fin start på nya veckan.
    Kram Pia

    SvarSlett
  2. Så fint ... virkelig herlige lysestaker..og smart å fylle de med salt..

    jeg er nok en eprson som liker å pynte tidlig.. i år er det nok ekstar tidlig.. men advendtstida liker jeg å julepynten fremme..

    Nyt søndagen

    Klemmer =))

    SvarSlett
  3. Så fint dette ble!


    Hilsen fra Mimmi-leone

    SvarSlett
  4. Så fint dette ble da :)
    er så enig med deg ang brannfaren
    det er skikkelig skummelt.
    forstsatt god søndagskveld
    hilsen fra Anita s

    SvarSlett
  5. For en koselig variant!
    Kjempesmart :)

    Jeg er vokst opp med en pappa som var brannmann og har alle formaningene inne og husker godt alle utkallingene, ofte på julaften.. Bare så trist! Merker at jeg gir de samme formaningene videre til mine barn. Heldigvis er det nå fokus på dette også på barneskolen!

    Kos deg med den nært forestående adventen :)

    Søndagshilsen fra Tove (fra Bloggtreffet :)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Dette var veldig enkelt og pent, og selvsagt var det et godt poeng at det blir mindre brannfarglig!

    Ønsker deg en fin, ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. ....ja det var godt du nevnte brannfaren :)...Jeg fikk "pepper" av mine lesere i fjor. Jeg brukte sukker i stedet for salt...

    God juletid til deg!

    SvarSlett
  8. Takk for kommentaren og for "registreringen". :)

    Utrolig koselig og fin blogg du har. Jeg har også lagt til din.

    Ha en fin mandag!

    /Bettina

    SvarSlett
  9. Så hyggelig å lese om andre som ikke har tenkt å pynte til jul i slutten av neste uke.

    Det var også en artig ide med kaffekopper som lysestaker.

    Hilsen Åshild

    SvarSlett

Legg inn en kommentar