Toile de Jouy


Jeg har lett og lett i butikker som selger stoff, etter disse Toile de Jouy stoffene.  De passer godt til gamle møbler, og jeg skulle så gjerne funnet noen i møbelstoff kvalitet som jeg kunne brukt til stolseter osv.  

Er det noen som vet hvor så legg gjerne igjen en kommentar!
Jeg har ikke funnet noen steder enda! 


De er lekre - i moderate mengder!








Aller finest er de man finner på markeder osv som er brukt og litt falmet!
Høres det ut som jeg forbereder meg til neste Frankrike tur eller? 


Disse kjente stoffene har til og med fått sitt eget museum - i nærheten av Versailles/Paris.  
Det er kanskje verdt et besøk hvis man allikevel er i området? 




Museet har egen butikk!
God tur!  Kanskje vi treffes der?



Kommentarer

  1. Veldig enig i at Toile-stoffer er utrolig lekre, i moderate mengder. Og ja, det høres ut som om du forbereder neste tur til Frankrike. Herlig :-)
    Torunn

    SvarSlett
  2. Lovely fabrics !!I especially love the red !!!
    Have a nice day !
    Olympia

    SvarSlett
  3. Ville elske at besøge det museum, er det ikke bare de skønneste stoffer man kan tænke sig? De gamle stoffer er naturligvis at købe på markeder o.l. men måske kan man købe nye Toile stoffer i butikker (inc. web) der sælger toile tapeter? Ved det ikke, men prøv...klem Helle

    SvarSlett
  4. Hei!

    Lekre stoffer :-)
    Kunne denne nettbutikken være noe kanskje..?:
    http://lovingfabrics.com/default.aspx?go=productfilter&categoryid=8
    Lykke til med prosjektene ;-)
    Mvh,
    Hege

    SvarSlett
  5. Hei, Ikea har utrolig nok fått en pute med slikt motiv, kanskje de også har det i metervare? klem Siv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar