Frem fra glemselen

...bokstavelig talt!  Jeg hadde helt glemt hvor jeg hadde gjort av min beste kokebok!  

Kokebok?  
Det er min kladdebok fra heimstadlære timene på ungdomskolen.  Det het nemlig HEIMKUNNSKAP den gang! 

Siden har jeg fylt på med de kakene jeg og tingene jeg likte.  Jeg må nok innrømme at jeg ikke har laget Furuly-salaten vi skrev opp på den første siden igjen, men marmorkake og eplekake osv laget jeg ofte da ungene var små.  

I går duftet det eplekake hos meg - lenge siden sist nå! 

MEN - nå har jeg funnet igjen boka mi, så jeg får ta meg selv i nakken og bake litt oftere! 

Kommentarer

  1. mmm.... dette så herlig ut og artig å finne frem gamle kokebøker:)

    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Den gamle heimkunnskapboka er god å ha. Har min jeg også, og en del av oppskriftene bruker jeg fortsatt. Enkle og gode :)

    :) Inger

    SvarSlett
  3. Så bra at kokeboken dukket opp igjen. Har et eksemplar av god gammel årgang med håndskrevne oppskrifter jeg også. Mange "godbiter" der.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar