Tilbake til hverdagen


Vi avslutter jule og nyttårsfeiring med en helgetur til Valdres.
En litt lat og deilig helg har det vært - mosjonen har egentlig bare vært å måke litt snø.    





Her er det vakkert med rein snø og blå himmel.  Her på gården ser vi ikke solen himmelen midt på vinteren, men den lurer rett under åskammen.  Himmelen lyses allikevel opp av solen.  

Det er kaldt, og vi fyrer og koser oss inne.  


I går var jeg en liten tur på Dokka og fant noen små skatter i bruktbutikken til Indremisjonen.  



En liten kjøkken-duk og en fin kaffekopp - for meg er dette små skatter jeg sikkert ikke trenger, men koselige innslag på kjøkkenet. 


De gamle stolene er laget på gården - en gang er de nok blitt "pusset opp" - kanskje jeg skraper dem ned til sin opprinnelig stand igjen.  Det må nok bli en gang jeg har tid til overs.  I mellomtiden bruker vi de slik de er.



Cafe skiltet på veggen krever litt innsats! 

Fra Tyrkia kommer disse rause kelim putene.  Det er slike souvenirer jeg liker å kjøpe når jeg er på reiser.  


To tynne dyner fra Ikea ble brettet sammen og lagt inni - nå er de blir madrass i en slagbenk vi har i forbindelse med kjøkkenet.  

Nede i benken gjemmer vi alt vi ikke vil ha framme.  Super plass for  oppbevaring.  

Men nå tar vi en liten kaffetår til!



Kommentarer

  1. Godt Nyttår:)
    For et utrolig koselig sted:)
    Ha en herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett

Legg inn en kommentar