Mine nye gamle stoler

Jeg går i hagesentrene og ser på hagemøbler og fine puter om igjen og om igjen.  Sikkert flott med nye fine møbler og terrasse møblert med hele fine sett og like puter.  Men det er ikke helt meg....

I dag fant jeg verdens fiiiiiiineste stoler på bruktmarkedet på Kadett-tangen i Sandvika.  




Stødige og fine - gamle og slitte.  Helt perfekte for meg! 
Har ønsket meg slike gamle håndlagede stoler lenge!

Trenger ikke nye møbler jeg - bordet har fått et strøk med utemaling og putetrekkene er nyvasket! 


Forresten - er det noen som forsøkt seg på Maxbo sitt nye merke Harmoni?  Terrasse beisen deres duger i alle fall ikke.  

Jeg har aldri vært ute for at terrassebeis flasser før, men Harmoni gjør det.  

Gulvet ble beiset i tørt og fint vær i september og i vår så det slik ut.  Har enda ikke fått skurt og renset det bort, men det får bli neste prosjekt.  

Da jeg klaget til Maxbo i Lier fikk jeg til svar at jeg hadde gjort feil, FØR de spurte hvordan jeg hadde gått fram.  Var det sol da jeg beiset?  Ja - da var det derfor.  Var det skygge?  Ja - da var det derfor.  Var det snø der om vinteren?  Ja - da var det derfor.  Hadde det regnet på gulvet?  Ja - da var det derfor.  I det hele tatt så var det "hundrevis av feil" som jeg kunne gjort.  Det var i alle fall ikke noen galt med beisen!  Ikke så mange terrasser i Norge som unngår snø og regn.....

Konklusjonen deres var helt krystall klar! 
Det heter seg så fint at "kunden har alltid rett" - hos Maxbo er det motsatt - kunden har alltid feil!

Uansett - andre typer terrassebeis har ikke flasset.  Harmoni gjør det!  Jeg anbefaler den i alle fall IKKE til noen!  

Noen som har samme erfaring? 

Og Maxbo - dette var ikke helt heldig kundebehandling!  
(Håper noen av dere leser dette)

Kommentarer

  1. Flotte hagemøbler du har!
    Jeg har også en del gjenbruk og bruktfunn på verandaen, det passer bedre inn hos meg enn nye hagemøbler!

    De "nye" gamle stolene dine var superfine!!

    Klem fra
    Mrs. Monday

    SvarSlett
  2. Så fine de var! Jeg gleder meg til å fylle terrassen vår med alt mulig fint, akkurat nå har vi bare et lite kafésett utenfor inngangspartiet :)

    ♥ Lizbethosnes.com

    SvarSlett
  3. Gratulerer med kjempefine stoler. Nytt er ikke noe for oss :)

    Jeg har ikke prøvd terrassebeisen fra Maxbo, men jeg har andre ikke gode erfaringer med dem, så jeg holder meg langt unna Maxbo.

    De har vel en fb-side som vi kanskje burde bruke til å si noe om hvordan de behandler kundene sine.

    :) Inger

    SvarSlett
  4. Så heldig du var med de kurvstolene, kjempefine er de, og passer godt til den blågrønne fargen.

    SvarSlett
  5. Kjempefine stoler med sjel! Og koselig med blomstrete puter til:-)
    Ikke lett dette med terrassebeis, og finne riktig tidspunkt for å beise. Høres så absolutt ut til at det er noe alvorlig galt med den beisen, og kundebehandlingen er under enhver kritikk. Håper Maxbo får svar på tiltale!
    Strålende fin sommeruke til deg:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar