Er vi over kreative?

Blader og blogger flyter over med kreative ideer om gjenbruk og re-design.  Jeg må innrømme at jeg er fasinert og syntes det er utrolig mye spennende som blir laget.  

Men.....


Er vi kanskje litt over-kreative?  
Ødelegger vi ikke mange fine gamle ting i prosessen?  

Det har vi forresten gjort lenge!  
Tenk på all den fantastiske patinaen og den nydelige slitasjen vi lutet bort da alt skulle være lutet furu?  Så ble vi lei av det og ønsket oss patinaen tilbake....  (jeg også....)

Så malte vi alt vi kom over hvitt - og gjør det kanskje enda! (jeg også....)

Nydelig gammel messing er blitt spraymalt med hvit spraymaling! (jeg også....)

En farsott nå er å bore hull i porselen og lage fat og diverse annet av det.  Mange av tingene er flotte, men jeg gremmes når jeg tenker på at disse tingene er jo egentlig ødelagte for alltid!  



 Disse bildene er hentet fra Creme de la Creme sin nettside! 

Jeg har nok mer sansen for lysekronene - som er laget av porselen som allerede har gått i stykker!  

For meg er det en super ting - lage noe fint av det som kanskje ellers hadde blitt kastet.  

La oss la de hele fine tingene være som de er - og la oss heller re-designe det som er ødelagt!  

Det er det jeg kaller ekte gjenbruk!

Huff - jeg har også gått i denne fella, mange ganger, og gjør det sikkert igjen.  

Jeg har lovet meg selv å tenke meg om en ekstra gang før jeg gjør noe med en ting, som ikke lett kan gjøres om!

La oss være forsiktige!




Kommentarer

Legg inn en kommentar