Nye puter - av gamle puter!

Å kjøpe nye puter til utemøblene sitter langt inne for meg!  De er så forferdelig dyre og varer så kort.

De siste jeg kjøpte kostet kr 10.- pr stk på loppemarked.  Det er priser jeg liker!


Det er faktisk veldig lett å sy avtagbare trekk til dem.  Sy dem som en konvolutt med åpning midt på baksiden, og smett puten inn i konvolutten.  Du må sy en liten søm over hjørnene for å få dem til å sitte pent uten hjørner som stikker fram. Disse med blomster sydde jeg av en KID gardin i kraftig stoff.  Inni er de blåstripete som de nedenfor.  

Disse kan man bare ta av og putte i vaskemaskinen.


Lett å forandre farge og stil er det også.



Kommentarer

  1. Å, de ble nyyyydelige! Jeg gjorde det samme til min søsters terrasse i fjor. Stor terrasse med masse møbler og gamle skitene putetrekk. Hele terrassen ble ny for 700kr. Og det er vel nesten det en pute koster hihi.
    Det stoffet du har valgt var helt Nyyyydelig!
    Nyt sommeren i disse stolene da;)
    Klem fra meg

    SvarSlett

Legg inn en kommentar