Smått og godt fra Valdres

Vi har hatt en fantastisk flott helg i Valdres.  Nydelig vær hele tiden!  Når det er slik er det ingen andre steder på jord hvor det er bedre å være! 


Det blomstrer overalt nå, i grøftekanter, på enga, i blomsterbedene.  Det er bare å plukke og pynte med friske og gratis blomster.  





Vi fortsetter på restaureringsprosjektet og har fått malt den vesla hytta, nå delvis med panel og delvis tømmer.  Tømmerdelen var tidligere klett med panel, nå får den lov til å være synlig.  
Vi endrer fargen fra skarp rød til varm brun, og har brukt Tyrilin.  Vinduene skal vi skrape og male hvite og vi planlegger litt gammeldags pynt rundt vinduene.   



Her er noen utkast, men jeg ser de blir litt for store så jeg må lage dem i en litt mindre størrelse.  

Jeg fikk også med meg en tur til Slidre - og låvesalg hos Inger Hovengen.  

Vel hjemme igjen pyntet jeg trappa med den gamle stolen jeg kjøpte!  
Den ble jeg riktig fornøyd med.  



En annen skatt jeg fikk med meg hjem var denne fiolinkassa! 


Enten skal jeg bruke den som oppbevaringskrin eller henge den opp på veggen og bruke den til nøkkel-skap! Jeg liker egentlig ikke å gjøre om gamle fine ting - så jeg tror jeg skal finne et sted å sette den og bruke den til oppbevaring som den er.  

Nå har jeg skurt den med grønnsåpe, den skal bare få tørke langsomt i skyggen.  
Inger har åpent låvesalg i hele juli, det er bare å ta seg en tur! 
Kanskje dere også ser disse flotte dyra på veien?  


Sist men ikke minst, vi fikk en flott gave! 

Fem gamle vinduer!  Dette blir begynnelsen på vår ønskedrøm om et drivhus/lysthus på gården! 



Kommentarer

  1. Hei, eg vil berre takke deg for ein fin blogg. Du har god smak! Og det er bra at du ikkje "styler" så masse. Det er spennande å fylgje med på småbruket dykkar, og alt de gjer der. Gjer det sjølv og (bur på gard). Håper du vil fortsette å blogge, du deler med deg så mykje inspirasjon! Hilde

    SvarSlett
  2. Koselig å lese om det gode livet i Valdres og mange fine bruktfunn :) Fortsatt gode sommer :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar