Halvferdig!



Blomsterpotten min begynner å ta form!  Mine porselensbiter er nå endelig limt på potten.  Det var litt av et puslespill.  Nå skal bare limet tørke godt - så skal jeg fuge den!  

For at jeg ikke skulle få så stygge og skarpe kanter øverst på potten har jeg passet på å bruke biler som var fra ytterkantene på tallerkenene øverst på kanten.  Da får man glaserte biter i stedet for stygge sår-kanter.  

Pass på at det ikke blir for mye lim mellom bitene slik at det også blir plass til fugemassen.  

Tre-brettet den står på er et slikt som man brukte til oste-fat eller pizza-fat.  Det snurrer, og det var utrolig praktisk når jeg jobbet med potten.  

Slike snurre-fat er også veldig praktiske når man skal male små møbler.  Da legger jeg en gammel skapdør på den for å få den større, som jeg så setter tingen på.  Å male ting som for eksempel pinnestoler blir da veldig mye enklere! 




Kommentarer

  1. Dette har jeg så lyst til å prøve, har til og med samla masse gamle te-fat. Hvordan knuse for å få best resultat - med hammer eller "klipper" man dem opp??

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg la skålene mellom to aviser og brukte hammer. Tittet litt og knuste mer der jeg syntes bitene var for store. Det blir best med ganske små biter slik at bitene ligger mest mulig flatt på potten. Potten er jo rund så store biter blir stående ut i kantene. Da blir det vanskelig å få fuget pent. Noen biter bruker jeg flisetang på hvis jeg bare skulle ha av en liten bit. Det lønner seg å bruke primer før du limer så limet sitter godt. Lykke til!

      Slett
  2. Fantastisk har du laget. Jeg liker veldig :-)) Super idee.
    Herlig med fargene blå og hvit... vakker porselanen.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Tusen takk - du burde prøve du også! Lykke til!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar