Et minne fra Kina






For en stund siden var vi på en reise til Kina. Det var et sted som gjorde inntrykk. Jeg har alltid ønsket meg et par Kinesiske sko - ikke til å bruke, men de små skoene som ble brukt av kinesiske kvinner med små forkrøplede føtter. En dag kom vi over en liten antikvitetsbutikk og gikk inn for å se hva de hadde til salgs. En hyggelig, ganske ung dame, som snakket godt engelsk drev butikken og tok vel i mot oss. DER fant jeg skoene jeg hadde lett etter. Tenk dere - voksne mennesker med føtter som gikk ned i 10 cm lange sko. De ble mine for en pris jeg absolutt kunne leve med. I tillegg fikk vi te og en hyggelig stund, og da vi skulle gå kom damen med et lite innrammet bilde av nettopp en slik dame med små ben. Hun fortalte at disse kom fra nord i Kina. Dagen min var perfekt og kunne ikke blitt bedre. Nå ser jeg ned på mine egne sko i størrelse 40 og undrer meg på hva damen på bildet vill sa sagt om det.

Kommentarer

  1. Velkommen...
    Morro med nye blogger...
    Artig med slikke små sko da, men det er jo helt ufattelig at noen kan gå i slikke... 10 cm - ikke store greiene det...

    Ha en flott helg...

    SvarSlett
  2. Heisann,
    Så hyggelig at du tok deg tid til legge igjen noen ord. Så artig med nye bloggere, og gruppen vokser stadig. Så spennende med tur til Kina. Er selv veldig glad i Asiatisk kultur og veldig moro å se slike sko.

    Ha en fin helg,
    Aina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar