Restegarn!




For en tid tilbake ryddet jeg i skapene og fant en masse restegarn i tillegg til at jeg fikk mer fra en kollega. Hva skulle jeg bruke alt garnet til. Jeg er ikke flink til å strikke sokker og gensere og ikke har jeg barnebarn enda så da endte det med at jeg strikket et teppe. Jeg trodde det skulle bli et evighetsarbeid, men det ble jamen raskt ferdig. Jeg kjøpte den tykkeste rundpinnen jeg kunne finne og strikket med tre-dobbelt garn. Garnet jeg hadde var ikke så tykt. Siden jeg strikket med tre-dobbelt garn ble det ganske enkelt å få fargene til å flyte sammen. Jeg hadde mye grått garn og lot en av trådene være gjennomgående grå. Det roet ned fargene, og det var bra for garnet jeg brukte hadde mye sterke farger. Til slutt måtte jeg feste en million løse tråder. Det ble godt og mykt og man sover faktisk ganske komfortabelt på sofaen med teppet over seg.

Kommentarer