God Jul!




Det har vært en hektisk nedtelling til julen. Jeg hadde en slagplan, men som vanlig gikk ting slett ikke etter planen. Jeg var godt i gang og trodde jeg hadde alt under kontroll. Da jeg hadde storhandlet og hadde ca tusen poser med diverse ting som skulle fordeles i kjøl og frys oppdaget jeg at fryseren i kjelleren hadde kapitulert. Isen smeltet og vannet fløt i bunnen sammen med alle de glemte matvarene. Akkurat det jeg trengte like før jul. Lørdag morgen, reiste vi til Elkjøp i Drammen som hadde et skap på lager. Til alt hell var det et rimelig skap også, og jeg slapp å velge, oppgitt som jeg var. Skapet ble kjørt hjem. Yngste sønn var allerede kommet hjem fra Bodø, så sterke karer bar ut den gamle fryseren og inn med mitt nye fryse skap. Etter all ståheien med halvtinte matvarer tømming av vann etc så huset ikke ut. Det ble en maraton av rengjøring, innkjøp og matlaging. Blåbær og tyttebær hadde tint så det ble kokt syltetøy halve natten. Så fikk vi altså nysyltet tyttebærsyltetøy til ribba i år! SÅÅÅ kunne roen senke seg og det ble jul allikvel. Det BLE julemiddag, og jeg RAKK å pynte huset og å lage hjemmelaget surkål. Vi hadde en fantastisk hyggelig julekveld! Begge gullguttene (31 og 24 år) er hjemme i julen så nå gjenstår det bare og hygge seg resten av tiden. Det som ikke ble gjort er ikke så viktig! Hovedsaken er at vi er sammen, at vi er glad i hverandre og at vi alle har det bra!

Til slutt vil jeg ønske dere alle en fortsatt god og fredelig jul!

Kommentarer

  1. Jod jul til deg....


    ...og så TPYPSK at noe slikt må skje like før julehelgen!!! Som meg det som ble sittende på do :-(

    Men skitt av, jul blir det jo alikevel...

    Klem herfra.

    SvarSlett
  2. Huff- sånne ting skjer akurat når det ikke skal... og en har masse annet å gjøre... godt at det ordnet seg... og gratulerer med nytt fryseskap...
    Flotte bilder hos deg, og bordet er bare nydelig...

    Ha en koselig juledag...

    SvarSlett
  3. Javisst, det är så typiskt....
    Vår oppvaskmaskin strejkade för någon vecka sedan och bortskämd som man är, är handdisk är INTE ett alternativ........Nej det var snarast till affären och köpa ny. Fast jag skulle hellre ha använt pengarna till något trevligare nu i jultider........

    Ha en trevlig fortsättning på julen!
    Klem!

    SvarSlett
  4. Hei! Det er godt du overlevde sjauen.Nyter jula med familien.Flott julepynta hus hos deg, God Jul og Godt Nyttår. Hilsen Linda. :))lswdmepm

    SvarSlett
  5. Heisann...
    Er bare innom sånn snarest for å ønske deg et riktig GODT NYTT ÅR...

    SvarSlett
  6. Er det ikke typisk at slikt skjer rett inn i julen, hadde en lignende jul 2006. Varmeanlegget i bilen røk så vi måtte skrape vinduene innefra, oppvaskmaskinen gikk adundas og pc-kræsj osv...det ville ingen ende ta! Heldigvis går det da som oftest greit, tenker dere hadde en super jul. Nydelig krybbe og skål.

    Ønsker deg et godt nytt år.
    Klem!

    SvarSlett
  7. Må innom å go lykkeønskninger til deg for det nye året som snart kommer...

    klem herfra.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar