Reseda Odorata


Jeg har fått tak i mine etterlengtede frø for å så en plante jeg husker fra mammas og bestemors hage. Reseda het den. Jeg nevnte at jeg ikke kunne finne frø i Norge til en av mine engelske kunder. Etter noen uker fikk jeg en liten pakke i posten - og en katalog fra Chiltern Seeds. Der var to forskjellige Reseda typer! Tenk at hun husket det, og ikke minst at hun gadd å ta seg tid til å finne frøene for meg. Jeg ble så utrolig glad! Denne planten er ikke spesielt vakker, men lukter så utrolig godt. Duftende planter tiltrekker seg sommerfugler og det liker jeg spesielt godt. Chiltern Seeds er i England og har hjemmeside http://www.chilternseeds.co.uk/ hvis det er andre som også leter etter spesielle frø.

Kommentarer

  1. Så heldig du er da! Blir spennende å se om du får de til. Har gså en plante i hagen som sommerfuglene elsker, husker ikke navnet på den i farten,men det er et vakkert syn.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så spennende og så spesielle da... Har vært morsom å sett i levende livet, og kjent lukta så klart.

    Ja, denne bloggverden er forunderlig positiv og ikke Jante-lovète :-)

    Nydelig drømmehus du har funnet bilde av, og sånne tak, som en ofte ser i Danmark er jo så eksotisk for oss nordmenn.

    Fin helg til deg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar