Kan man ikke bruke den til det som var intensjonen - så kan man alltids plante noe i den!


Alle ting kan brukes til noe - om ikke annet kan man plante noe i dem!

Dessverre var lokket til denne terrinen ødelagt, men selve terrinen var fullt brukbar. Hvor ofte bruker man egentlig en terrin? I en hektisk hverdag blir det dårlig tid, men hvis en vil ha glede av en ting og bruke den til noe, kan man jo alltids plante noen løker. Jeg var en tur på Plantasjen på søndag og kjøpte perleblomster og små påskeliljer (til Kr 13.- pr stk!). Dessverre så vokser de fort - og disse har allerede blitt i lengste laget. De kan jo plantes om i noe annet etterhvert som de vokser - og forresten stopper veksten hvis man setter de ut - så summen jeg betalte var nok ikke for mye uansett. Ute varer de veldig lenge. Jeg gledet meg over at terrinen min ble brukt til noe - og av løkblomstene - så lenge det varte. Om et par dager skal de ut på trappa tror jeg. Jeg visste forresten ikke at perleblomster dufter ganske godt .... Ny opplevelse.

Kommentarer

  1. åååh det er så fint med vår-løker i slike gamle boller og kopper osv... Får nesten lyst til å dra frem de ikke eksisterende grønne fingrene mine og prøve!!! Men jeg er ikke kjent for å få ting til å gro... heller motsatt :(

    Men vakkert er det!!!

    SvarSlett
  2. Kjempeide, som jeg allerede har kopiert. Kjøpte en slik terrin for kr 15 jeg :-) og nå står min også med løk i påvente av at det skal li mot påske.

    Klem herfra.

    SvarSlett
  3. Den terrinen var jo nydelig da... den passer perfekt for vårblomster...

    Ha en koselig dag og helg...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar