Jeg ønsker meg tid - og et drivhus!

Jeg har to drømmer.
Jeg ønsker meg tid - tid til å nyte livet, tid til å drømme og tid til å gjøre det jeg har lyst til å få gjort. Det er mitt høyeste ønske. Litt lenger ned på listen kommer et drivhus. Jeg vil ha et gammelt drivhus, helst av tre og høyt nok under taket til at jeg kan ha små trær der - et orangeri. Her kommer nok det med tiden inn igjen - for jeg vil ha tid til å nyte det også......

Bildene er fra en svensk leverandør av drivhus og fra Baroniet i Rosendal. De har et fantastisk gammelt drivehus.

En gang skal jeg få bygget et drivhus etter mitt hjerte. Der skal jeg ha det varmt hele året og tid til å sitte der. Gulvet skal være av gammel murstein og det skal bugne av planter....... Jeg skal sitte i en kurvstol å nyte.......
Er det noen som har tips om hvor jeg kan få inspirasjon så kom med dem! Jeg tar med glede imot tips om hvordan jeg skal få bygget et av gamle vinduer.

Kommentarer

  1. Jeg er så enig med deg. Ønsker meg mer tid jeg også. Dagene bare flyr...
    Nå er det iallefall helg så får vi prøve å sette oss ned litt innimellom;)
    Ønsker deg en god helg!
    Klem:O)

    SvarSlett
  2. Å ja !! Det er drømmen, og den har jeg hatt i hode etter at jeg så den krimserien for en del år tilbake, og han der detektiven som drev med orkideer..., husker du ?? Navnet mener jeg ??

    Så et slikt drivhus faktisk for noen år tilbake, på ferie i Danmark. vi leide et feriehus ved siden va et eldre ektepar som hadde et. Akkurat som du beskriver, skikkelige gamle glass vinduer med et spesiellt vakkert skinn i. En gammen dame og en gammel mann satt der hver dag med sin kaffe, til og med kanarifugler i bur hadde de der inne. Det så så romantisk ut..., HELT til sønnens kamerat skaut en fotball gjennom en av rutene i taket :-((( Det var slik vi ble kjent med dem og fikk komme dit og hjelpe med vinduet. Ikke sure i det hele tatt, bare glad for kontakt. Snakket med dem hver dag etter den episoden faktisk. Hadde det vært normenn hadde de sikkeert kjeftet og smelt !! Og DET var DET likesom.

    Håper du får treff og ideer om hvordan dette kan gjøres da, sli at du får en drøm oppfylt.

    Fin fin helg til deg min venn.

    SvarSlett
  3. Jag delar din dröm om ett växthus och har faktiskt samlat på mig ett femtiotal gamla fönster, som väntar på att bli omhändertagna.
    Det finns ytterligare ett svenskt företag, som tillverkar underbara, gammeldags växthus; sweden green house - kolla in deras hemsida!!

    Ha en skön helg, kram

    SvarSlett
  4. Hei!Den drømmen høres herlig ut.
    Det med tid er en sak som du må øve
    på tror jeg.Er ikke enkelt å få ryddet plass til det en drømmer om.
    Ei kreativ blomster og urtedame jeg kjenner til, har bygget et slikt drivhus som du prater om, men i mindre skala.Klarer du å få tak i Familiens Sommer ideebok 2007
    Der ser du det.Jeg skal på tur med
    hagelaget i denne hagen om 3 uker,
    å skal ta bilder fra turen.Følg med hos meg.Lykke til med herlige
    drømmer.Deilig å drømme også,om en ikke får til alt med en gang...
    God helg!Hilsen Linda :))

    SvarSlett
  5. Jeg deler drømmen din!!! Et drivhus hvor man kan se forskjeller fra dag til dag - ett sted hvor man ser liv vokse og gro seg store og flotte.

    Drømmer må man ha. Det er det som bærer oss gjennom hverdagen. Tanken på at det jeg ønsker meg en dag kan bli en realitet.

    Jeg har dessverre ingen gode tips å gi deg, er bare akkurat like interessert i de samme tipsene som du er.

    Ha en fortsatt fin helg, kjære du.

    Marit

    SvarSlett
  6. Jag delar också din dröm om ett växthus....jag vill ha ett som är tillräckligt stort så jag kan kombinera till att både kunna ha ett långbord med vita korgstolar så man kan få plats till massor med gäster och även kunna ha massor av vackra växter och träd där i.....ja drömmar måste man få ha....det är ju det som är så roligt...att få drömma och längta.....underbara bilder du bjuder på...Kram Paula

    SvarSlett

Legg inn en kommentar