Litt fornyelse

I dag har jeg hatt en lat dag og bare gjort hyggelige ting. Jeg er gress-enke for tiden og syntes egentlig synd på meg selv. Det er ikke hyggelig å være alene - i alle fall ikke i over tre uker.

Det ble først en liten tur i noen bruktbutikker - uten jaktlykke... Så en tur på Vestkanttorget. Der ble det heller ikke det helt store - for plutselig kom noen regndråper og samtlige bord ble prompte dekket med blå plast presenning fra Ikea før jeg hadde fått gått over en brøkdel av bordene. Ja, ja, tenkte jeg og kjøpte kaffe og vaffel isteden.

På tur til bilen så jeg plutselig en kurv med pledd fra Lexington, som ikke var dekke av blå plast. De er egentlig for dyre i butikkene syntes jeg - som aldri kjøper merkevarer på grunn av merket. Ja - så ble det et teppe da - rødt og hvitt av alle ting... Jeg kjøper jo alltid blått!!! Betalte 350.- for det og det var vel ikke så verst tenkte jeg.

Inspirert av teppet begynte jeg å tenke på hvor i alle verden jeg skulle ha det. Det fikk bli et sofa overkast konkluderte jeg med. Ja, over den blå sofaen da, men den andre var jo rød og slett ikke samme røde nyanse. Da ble det til at jeg stoppet på Ikea på veien hjem og kjøpte nytt trekk til den røde sofaen. Den hadde forresten noen flekker så den skulle vært renset. Det var jo en liten trøst. Jeg skal rense den å skifte om til rødt igjen til jul.

Videre ble det en rask stopp på gartneriet - men det har jeg ikke rukket å gjøre noe med enda, så det kan dere få se en annen gang.


Her er i alle fall forandringen i stuen etter de nye eskapadene mine i dag. (Det blir ganske dyrt å være gress enke også - selv om hver ting er billig blir det jo penger av det til slutt......)




Kommentarer

  1. 350 kr for et Lexington teppe var jo røverkjøp da!! Rødt er kjempefint sammen med blått og hvitt synes jeg. Å skape en knall kontrast er jo bare stilig :)
    Håper du koser deg i dag, søndager er til for kos:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipset angående bilde scanning på stoff!! Har noen hvite lapper innimellom hvor dette hadde passet helt perfekt!!
    Jammen meg en kreativ blogg du har.
    Kjempekoselig.

    SvarSlett
  3. Hei og takk for koselig kommentar hos meg.
    Jammen har du gjort et varp angående Lexingtonteppe,det er noen sesonger siden vi hadde det, men like fint for det, nytt måtte du nok betalt 2000kr. for det.
    Jeg har nok ikke vert på Sicilia, kunne nok ha lyst til det og en gang.
    Har vert flere steder i Italia,elsker Roma,Firenze Venezia men det var som sagt første gang vi var i nord, vil nok dit igjen. Er jo veldig begeistret for sør Frankrige og, så vi veksler litt. Masse fint å se i bloggen din, skal se litt mer nå.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Hei, hei :o)

    takk for koselig kommentar på bloggen min!!

    Har lagt til butikken din i listen min :o)

    Ha en fin søndags kveld!!

    SvarSlett
  5. Koslig med kommentar fra deg på bloggen min...

    Kan være dyrt å ha mannen vekke ja, må jo trøste seg med noe annet...

    Herlig blogg du har :)

    SvarSlett
  6. Man må jo trøste seg litt når mannen er borte så lenge..... ;-)
    Så fint det ble.
    Den røde soffaen ble jo som ny med det hvite tekket! så smart.

    SvarSlett
  7. DEn fine blå stolen inni i butikken din da, men hva koster det å sende noe sånt helt til Bergen????

    SvarSlett
  8. For en forandring da gitt, og er temmelig sikker på at det ble lysere i stuen din nå. men det gjenstår å se da hva gubben sier når han kommer hjem.

    Er han som den utgaven soom sitter i sofaen her, ser han ingen forandring , så lenge tv`n står på samme plass :-))

    Helt utrolige fliser på innelgget under her, en drømmer seg til sydligere strøk, og bare kan ikke se seg mett...

    Flott start på uka til deg min venn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar