Knapper og glansbilder

(See English text at the bottom of the page)

For en lykke å finne de små skattene.... Knapper og småting ligger mitt hjerte nær. Jeg fant knapper, men ikke glansbilder, i dag på min loppemarked runde. Derimot fant jeg herlige gamle blomstrede stoffer. Lappetepper blir aller finest med gamle stoffer. Jeg har laget mange lappetepper gjennom årene. Det er en stund siden nå, men nå har jeg fått sånn lyst til å sy noen nye til den lille stua i skogkanten.


Det ble masse annet fint også, men de tingene er nå i oppvaskmaskinen og i vaskemaskinen, så det får bli en annen gang.


I dag hadde jeg den lille plassen i Valdres i tankene og handlet deretter. En stor fin kurvstol kjøpte jeg for kr 30.-. Den skal i kroken ved vedkomfyren. Den er grønn nå med det skal den ikke få lov til å være lenge. Emaljert oppvaskbalje og noen fine gamle tallerkner fant jeg også - de var selvsagt blå!


Åhhhh så gøy dette er !


For me, finding the small treasures is a real joy! Today I found a lot of buttons and some really nice old fabric. Quilts are nicest if they are made of old fabric, The quilts get softer and get that old fashioned feeling about them. For me that is the whole point of a quilt.

I was shopping today with the little homestead in my mind. I bought a nice wicker chair that I am planning to put next to the old stove. It is green now – but I will not let it remain green for a long time.

This is so fun – and for almost no money….

Kommentarer

  1. HAHAHA! jeg ler av kommentaren din hos meg...hadde bare ungene vært som før og gått på epleslang. hahaha! Skjønner hva du mener, kjører bort noen trillebårer med nedfallsepler jeg også...

    Knapper og gamle stoff, ja, det er gøy!

    jeg skal kikke litt mere her...ha en flott helg!

    smil Torunn

    SvarSlett
  2. Åååå, loppis. DER skulle jeg vært!Gleder meg til loppesesongen kommer igang her også. Hørtes ut som du gjorde noen kupp!

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  3. Knappar ja, noko av det kjekkaste eg visste om då eg var lita var å leike med mor sine knappar. Nokre av dei var av farga glas, dei var spesielt populære :)

    God helg :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar