Hurra for deg som fyller ditt år!

I dag - den 27. oktober er det Teddybjørnens fødselsdag. Hvordan vet vi nå det da tro?
Ja - jeg vet det nå fordi jeg hørte det på radioen i dag på vei til jobb. Da måtte jeg jo surfe litt på nettet da - og fant masse morsomt om kjendisen Teddy!

Jo - Teddy Bear har bursdag på samme dag som Theodor eller Teddy Roosevelt han!

Teddy Roosevelt var nemlig på jakt for ca. 100 år siden og skulle skyte bjørn. Han klarte ikke å skyte en bjørnunge. Dette kom avisene for øre og historien ble trykket i alle landets aviser. Da fikk en amerikansk kjøpmann en god ide. Han fikk sin kone til å lage den aller første teddybjørnen. Denne ble så satt i produksjon og lagt ut for salg. Dette ble som alle vet en stor suksess. Den lille familiebedriftern ble senere til Ideal Novelty and Toy Company.

Det er mange som samler gamle teddybjørner, og prisene kan bli gangske høye. Denne fant jeg f.eks. på Finn i dag til 500.- kr



Tenkte jeg skulle vise dere et bilde av de tre som sitter i trappa hos oss. Disse ble lekt med av min samboers tre jenter. Påkledningen varierer ettersom hans barnebarn mener moten forandre seg. Dukkene stakkars sitter ganske halvnakne og venter på å få klærne sine tilbake.

Jeg syntes disse ser akkurat passe kule ut! Teddybjørner skal være gamle og slitte - det viser at de har vært lekt med og elsket av noen.


Hadde bare Gullhår vært til stede også så hadde bildet vært fullkomment.
On my way to work this morning I heard a story on the radio. It is actually Teddy Bear’s birthday today. His birth day is on the same day as Theodore Roosevelt! Click on the bold blue letters and you will find the sweet story.

I though I would show you the three bears that are guarding the staircase in our home. They are just as cool as I like them to be. They have recently been played with and I think the dolls are now getting tired of waiting for their clothes to be given back to them.

Kommentarer

  1. Ja gratulere til bamsensfødselsdag.
    Så mange fine bamser du har da. Søte er de!!
    hilsen Gamlå

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er enig med deg, teddybjørnene skal være litt slitt - slitt av kjærlighet :o) Gratulerer til alle teddyer!!!!

    Ha en fi, fin uke videre!

    klem:o)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar