Loppemarked på Grûnerløkka skole

Selv om det er senhøstes nå og loppe-sesongen egentlig skulle vært over så er det likevel noen som fremdeles holder loppemarked. I dag (og i går) var jeg på Grünerløkka skole's marked. Selv om det ikke var noe kjempemarked var det allikevel en del fine ting. Vaskemaskingen og oppvaskminen er satt i gang. Her ser dere noen av tingene som jeg fikk tak i fra møbelavdelingen. Stolen syntes jeg var fin - skikkelig gammel, men hel og fin. Den trenger bare litt rengjøring. Symaskin understellet blir knallfint som understell for et terassebord eller også inn som et avlastningsbord. Det lille kremfargede bordet er et barnemøbel - akkurat et slikt jeg hadde da jeg var liten. Var jeg heldig eller?



Even though this late in the season fleamarkets tend to be fewer and far between I found a flea marked at Grûnerløkka School in Oslo today. These are some of my finds from the furniture department. The chair is an really old one, but still intact and sturdy. It just need a good cleaning. The iron stand (for an old sewing machinge) will become a nice table with a new top. I think I will use it on the terrace or as a side table in the living room. The little cream coloured table is just like one I had when I was little. Wasn't I lucky with my finds today?


Kommentarer

  1. Helt utroligse ting du har fått i da. Kommer til å bli kjempe dette når du har fått vasket og pusset litt på dine funn. Ser virkelig for meg det avlastningsbordet der ja, kan bli skikkelig flott!!
    Symaskina manglet ser jeg :-)) men det spiller ingen rolle. En symaskin er ikke særlig til pynt synes jeg, legg en plate på, og tenk duom du hadde funnet en i lys marmor :-)))

    Søtt det lille bordet også, satte vel følelser i sving å finne noe som nminner om egen barndom tenker jeg. Ja, kjære venn, dagens funn skal du virkelig være fornøyd med.

    SvarSlett
  2. lucky you...
    ikke alltid man finner noe, er så mye skrar,- men du var heldig...
    klem og fin kveld~~~

    SvarSlett
  3. Hallo i stuen, du må ha mye plass du som kan fylle huset med møbler :o)
    Jeg har flyttet fra hus til leilighet så jeg må begrense meg litt. Likte de lille bordet, og det ser nesten ut som stolen har skinn seter?? Er ikke så ofte på loppis, for jeg finner aldri noe. Klarer vel ikke å se potensialet, hehe
    Ha en fin, fin kveld og lykke til med kjøpene dine

    SvarSlett
  4. Kjempeheldig!
    Jeg selv har et slikt symakin-bord. Bare understellet.
    Min far laget bordplate av gamle trebord og malte det hele i krem. Jeg er blitt så glad i det. I sommer stod det ute, men nå skal det inn og ned i vakerommet/hobbyrommet, når vi en gang blir ferdig....
    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  5. Så heldig du var. Stolen er jo bare nydelig, understellet blir nok fint som bord. Skikkelig varp vill jeg si. Lykke til m rengjøringa av de. ha en fin kveld. kristin

    SvarSlett
  6. Så flotte ting du fant da!!!
    heldiggris :)
    *Siv*

    SvarSlett
  7. Så hyggelig at du fant siden min. Hyggelig med hilsen. Skal si du har gjort noen finne loppefunn. Skulle gjerne hatt et slikt sybord, det kan bli skikkelig fint med en plate oppå. : )

    SvarSlett
  8. Ser ut til åvære riktig så fint alt sammen. Bare du får malt og ordnet litt så er jeg sikker på at det blir veldig bra. Har et slikt symaskinbord (med maskin) jeg også, hadde tenkt å lage plate og ha det ute til sommeren, vi får se.

    SvarSlett
  9. Ja.. du var virkelig heldig:)) så mangen fine ting.Symaskin bordet var praktfullt.. heldige du..!
    Ha en fin dag, klem Josefine

    SvarSlett
  10. Neanch'io sono pronta per il Natale!
    Sei fortunata ad aver trovato tante belle cose al mercatino!
    Buona giornata!
    Vale

    SvarSlett

Legg inn en kommentar