Enda noen skudd fra hoften.....

Jeg ble så inspirert av omtrekkingen av stolsetene i går at jeg trakk pistolen igjen - og satte i gang med flere ting som trengte en ansiktsløfting. Det ble nye seter på to gamle stoler til - og nytt strykebrett.

Stolene skal få være brune - jeg kan ikke male alt hvitt - noen kontraster må man ha. Siden treverket kun trenkte en liten oppfrisking med antikk voks etc så blir de ikke malt. For at de skal passe inn i hvite miljøer fikk de heller et off-white trekk. Nå skal de opp fra boden og plasseres et sted. Muligens selger jeg dem for jeg har egentlig ikke plass for flere stoler.



Strykebrettet har nesten blitt kastet flere ganger. Det var som å stryke på en benkeplate. Jeg la på dobbelt lag platevatt og et rutet bomullstøy og vips ble det et helt perfekt strykebrett som faktisk ble godt å stryke på.

Kommentarer

  1. Skal si du er en driftig dame gitt!! Her rekker jeg ikke se det ene prosjektet før et nytt ligger klart. Det ene mer lekkert enn det andre, og jeg! jeg er glad for hvert et møbel som ikke for enhver pris blir malt hvitt jeg.

    :-) men ikke si det til no`n...

    SvarSlett
  2. Jaggu er du driftig. Takk for tipset, det skal jeg også gjøre med stryke brettet mitt.Det er som en benke plate mitt og.Ha en fin dag. Kristin

    SvarSlett
  3. Du står på du gitt ! Stolene ble kjempefine.Jovisst, jeg har mye rart i kjelleren, ja. Flasker med solbærsaft fra 1968... tror nok jeg virkelig må ta et skikkelig tak nedi der en dag, ja...
    Ha en fin kveld !

    SvarSlett
  4. Jeg er enig med deg. Litt kontraster gjør seg i interiøret. Her er det bare sofaen,divan og et konsollbord som er hvitt, resten er sort. Jeg synes du er utrolig flink altså. All applaus til deg, og stolene ble skikkelig fine :)

    SvarSlett
  5. Hei hei.
    Ja kjenner til at det blir to av alt ;) Så flott det strykebrettet ble!

    ~Natalie~

    SvarSlett
  6. Hei hei.
    Ja kjenner til at det blir to av alt ;) Så flott det strykebrettet ble!

    ~Natalie~

    SvarSlett
  7. Heisann

    Så flink du er!! Stolene ble så fine. Likte trekket som du har valgt på dem.

    hilsen Gamlå

    SvarSlett
  8. Sååå fine stoler, klart du ikke må male disse, nydelig farge!
    God helg!

    SvarSlett
  9. Kjempeflott strykebrett!!!
    Så flink du er med pistolen hihi
    Ha en finfin helg
    *Siv*

    SvarSlett
  10. Nydelig stoff! Strykebrett og stoler ble veldig fint!

    GOD HELG KLEM

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelige ord på bloggen min!

    For noen flotte resultater du får ut av en stiftepistol (og litt til...)! Veldig inspirerende, kanskje jeg må prøve å bevæpne meg også :) Har sett etter strykebrett, men finner liksom ikke et jeg har lyst til å ta med hjem ;-) (Det kan muligens også være motivert av at jeg ikke er noe glad i å stryke også...hihi...)

    SvarSlett
  12. Nå har jeg lest og scrolla meg nedover for å få med meg alt. Jeg føler jeg har vært på ferie uten data....å så mye flott. Stolene er perfekte. Begge typene. Jeg elsker den du har mala og jeg elsker trekkene.
    Klart man bruker valgkampen til å trekke om stoler....hva ellers. Jeg sovna nesten med sy maskina den kvelden jeg. Jammen bra at jeg har en mann som merker slik og får styrt fruen i seng. he he
    Ønsker deg en herlig lørdag og ei herlig helg og takk for du er innom bloggen min:O)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar