Her sitter jeg og lengter til huset vårt i Frankrike. Nå er været så ufyselig at dersom jeg ikke måtte på jobb hadde jeg reist i morgen! Har mimret litt med bilder og legger ved noen fra vår lille flik av paradiset...

Her er jeg hjemme! Gamle saker og ting - mye som skulle vært gjort, og masse livsglede og nytelse! Et herlig sted! Huset ligger i en trang liten gate i en anonym liten by i vindistrikt sør i Frankrike. Her er ingen flotte avenyer, kun landarbeidere og vinbønder.


Fant forresten dette bildet - aner ikke hvor jeg har det fra men syntes dette var en morsom ide! Her er mange grønnsak-kasser blitt malt hvite og blå og montert på veggen til en kjøkkenreol.

Here I am – in Norway mid winter longing for my house in southern France. The weather has been terrible lately. Hadn’t it been for my job I would have packed my bag and left long ago! I have kept myself warm with my pictures from previous trips to France and made a collage. This is my little peace of the paradise.

I feel at ease there, I have all my old flea market finds and lots of unfinished projects. It is absolutely lovely to be there. The house is in a very narrow street in an anonymous little village close to the Spanish boarder. There are no fancy avenues, but a lovely green countryside mainly covered with grape wine. People in this area are mainly occupied with the wine production.

I also found this picture – I am sorry but I do not know I found it – so unfortunately I cannot give away the credit to the photographer…. Vegetable boxes have been painted white and blue and fixed to the wall for a cheep and fresh kitchen “cabinet”.

Kommentarer

  1. Vet dessverre ikke fargekode på kommoden min. Den er arvet fra min svigermor som kjøpte den i en antikvitetsbutikk i Tønsberg på beg. av 90-tallet. Er nok ikke den orginale fargen.
    Grønnsakskassene var skikkelig kule.
    Missfryd

    SvarSlett
  2. ...så hyggelig du har det i ditt hjem i Frankrike - du må bare si ifra hvis du trenger hushjelp.
    Ha en fin kveld. Vi ses om noen dager...Klem Hanna

    SvarSlett
  3. Du längtar till Frankrike och jag till Spanien, åker nästa lördag 6 dagar, ska bli så skönt, finaste tiden nu när mandelträden blommar, ha det gott, klem VIOLA

    SvarSlett
  4. Hälsa alla mina goa vänner på träffen, om jag bara vet i god tid när nästa är så kommer jag, har bra förbindelser till OSlo och är det på en sådan plats så jag kan ta mig dit så lovar jag att jag kommer, har fått så många trevliga bloggvänner i Norge så jag skulle verkligen vilja träffa er, klem VIOLA

    SvarSlett
  5. De hanskene hørtes veldig kjekke ut. Jeg vruker en sånn krukke med svamp oppi. Men det går lang tid mellom hver gang den er framme da;)

    Jeg skulle ønske jeg hadde et sånt sted å reise til. Det er jo drømmen til meg og gubben det da.

    Ha en herlig dag
    klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar