Hilsen fra Frankrike!

Jeg er i Frankrike - og endelig på nett!

Etter mye om og men fikk vi endelig en internett løsning. Å få en vanlig installert løsning her ble et alt for langt lerret å bleke. Løsningen ble mobil løsning. France Telecom kunne ikke installere uten fast telefon - det var uvisst hvor lenge det kunne ta. Deretter måtte vi bestille internett abonnement av Orange. Dette ville jo tatt vinter og vår - og vi er aldri her så lenge at vi rekker det.

Forrige dagen var vi på Orange i Perpignan og kjøpte mobilt abbonement. Det funket ikke. Jeg trodde jeg var blitt både gammel og dum her jeg satt med franske bruksanvisning - og møtte opp igjen i dag. Fikk tak i samme vennlige dame som solgte meg løsningen i går - men som heller ikke hadde peiling. Hun ringte en "support" linje og sammen fikk vi det nesten til. Sta som jeg, er insiterte jeg på å bli der til jeg var på nett. Det var bra for da omsider abonnementet var installert fikk jeg beskjed om at "dingsen" ikke hadde sim-kort.

Da oppdaget damen at sim kortet var satt i feil - heldigvis var det hun som hadde satt det inn. Nok om det - jeg kom meg på nett. Klem fikk jeg også før jeg gikk - med beskjed om at hun ikke ville se meg igjen neste dag :-)

Ja - nå som jeg omsider er på nett får jeg vel begynne et sted...



Jeg starter på kjøkkenet. Alle våre møbler er loppe ting - her som hjemme.
Siden jeg kjøper en ting her og en ting der blir det aldri hele sett - eller hele møblementer.

Kjøkkenbordet er veldig gammelt og vakkert slitt. Alle stolene er forskjellige - men i samme stil. Det er fordi de er kjøpt en av gangen og på forskjellige steder.


I dag har jeg ordnet litt i en krok - satt inn et annet gammelt bord og noen kurver for å få litt avlastningsplass. I kurvene har jeg brød, poteter etc. Ble ganske fornøyd med dette hjørnet. Nå ser jeg for meg et gammelt maleri med mat på over bordet.....

Trappen går opp fra kjøkkenet, den er også gammel og fin med smijern rekkverk og fin avslutning.







Vi har gjort et innkjøp også - en gammel skolebek eller kirkebenk. Her har den gamle benken ikke kommet lenger enn til kjøkkenet. Den skal opp i 3.etasje og fungere som sidebord. Den må først vaskes og settes inn med litt voks etc.

We are on holidays in France – and have finally managed to find a solution for internet connection! That was not easy – but in the end we bought a mobile broad band solution so I am now able to get in contact with the rest of the world again.

Since I am here - and online - I have to start somewhere. Why not in the kitchen? This is the heart of the house. We buy all our things in thrift shops, markets and in antique shops. This is why our kitchen chairs are one of each! They are similar in colour and style so they go well together – but they are not alike. The table is old and well worn as well. The wooden staircase goes all the way up 3 floors. I love the iron railing and the nice old pillar that is the staring point.

Today I have re-arranged a corner in kitchen. I took an old table and some old baskets and made a nice storage space for things that I did not want on display. Old baskets can hide a lot of things – like potatoes, bread etc.

We have already managed to buy another old piece of furniture. The old school bench has just landed in the kitchen. We need to clean it and wax it before we carry it up to the 2nd floor. We are going to use is as a table….

Kommentarer

  1. Hei,godt at det gikk bra til slutt da,og du er på nett...Så gøy at du viser oss herligheten deres i Frankrike...Må jo si jeg er en smule misunnerlig....Kos deg,og jeg venter spent på flere bilder....Klem fra frankofile Maliva

    SvarSlett
  2. Her må du kose deg! Så fine bilder du viser. Koselig kjøkkenbord. Ønsker deg ei riktig god påske i Frankrike.

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner til vanskelighetene med internett i Frankrike. Spesielt naar det er snakk om et feriehus. Vi valgte til slutt losningne med France Telecom og fast telefon. Sympa le blog! Paaskehilsen fra Bretagne

    SvarSlett
  4. For et nydelig sted dere har i Frankrike!
    Jeg likte spes. godt gulvet og trappen din *sikle*
    Fantastisk!

    Hvorfor lager de ikke slikt i Norge? ;-)

    Ønsker deg en riktig god påske, og nyt ferien:-)

    SvarSlett
  5. Hei!Trivelig å se flotte bilder hos deg.Nydelig trapp.Morro å pynte.Ser flott ut med fliser,men det er jo ikke noe å gå på for skrale rygger...
    Ha en trivelig vår,
    og påske.Kooos deg!Linda :))

    SvarSlett
  6. Så hyggelig at vi at vi får se bilder av hjemmet deres i Frankrike... Nydelig kjøkken bord.. og gulvet var råfint.. samme med trappen og smijerns gelenderet..
    Kos dere videreO=)

    SvarSlett
  7. Ohhh your French kitchen is marvellous! I'm leaving for France too...hoping to hunt at the flea markets!
    Wish you Happy Easter and a nice and sunny time!
    Warm hugs
    Vale

    SvarSlett
  8. Så herlig dere har det!!!
    Må innrømme at selv om våren er deilig her, skulle jeg gjerne vært på dine kanter nå:o)) bare jeg hører ordet Brocante svimler det for meg...

    Kos dokker og nyt!!!

    Påskeklem herfra Danmark

    SvarSlett
  9. heldig dere er som har hus i frankrike.. småmisunnelig;) nyt langfredag og resten av oppholdet. mange vare ting dere har

    SvarSlett
  10. ...her ser jeg tydelig DET GODE LIV...så hyggelig og deilig. Fortsatt god påske og nyt det hele. Gleder meg til å se mer.
    Klem Hanna

    SvarSlett
  11. Det var godt du kom deg på nett. Begynnte å savne deg litt:)

    Nydelig trapp, med en fantastisk flott kule nederst. Også hadde du en sånn flaskeholder på bordet ditt, som står på ønskelisten her. Den der var jo kjempefint med trehåndtak og greier.

    Kos deg videre
    klem

    SvarSlett
  12. Hei, gratulerer med nett i Frankrike! For et herlig hus dere har. Gleder meg til å se flere bilder. påskkles siv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar