Nostalgiske hagemøbler og hagehistorisk marked

I dag kom jeg over en svensk produsent av nostalgiske hagemøbler. De er dyre men veldig vakre. Møblene er kopier av gamle håndlage møbler og sikkert verd prisen. Ta en titt på deres hjemmeside http://www.skavranker.se/ for å se flere bilder.















Siden vi først er inne på temaet hage så kan jeg også tipse om et hagehistorisk marked første helgen i september. Ta en tur til Sveinhaug gård den første helgen i september. Temaet er 1800 talls hagen og markedet er åpent den 5 og 6 september. Det er salg av hageantikviteter, stauder og alt som har med hage å gjøre. Sveinhaug Gård ligger på Hedmarken - ca 2 timers kjøring fra Oslo.



Kobling

Here are two nice websites. The first one is to a producer of historical garden furniture in Sweden. Thse are lovely high quality garden furniture and I am sure they are worth the high price they are selling for. I think they have a wonderful old fashioned style.
The second site is to a farm about 2 hours driving from Oslo. The first week end in September they will organize a historical garden market on the farm. I have made a note of this in my calender and will for sure try to take a trip there.

Kommentarer

  1. Må ta en titt på de hagemøblene og drømme bort littegrann- i stede for å vaske gulv;)

    SvarSlett
  2. Det ble ingen titt på meg- er det noe galt med linken?
    Ha en fin dag i alle fall;)

    SvarSlett
  3. Hello! Your house is magnificent, with all that green!
    I really envy you! ;o)
    I'll look, *Maristella*.
    (with translator)

    SvarSlett
  4. Dåpn, nydelgie benker da og så flott et hus der på hedemarken...Synd det blir så langt unna,)

    SvarSlett
  5. Skal titte inn på de møblene, de så jo bare lekre ut. Elsker slike gammel romantiske : )

    SvarSlett
  6. Thanks for sharing these lovely web-site! Nice places...too far from me!!!
    Big hugs
    Vale

    SvarSlett
  7. Ja, det stemmer, "la kråka ta deg"!
    :D!
    Det er litt vemodig at minnebøker er historie?
    Jeg har iallefall ikke sett ungene i dag fly rundt med de.....som vi gjorde i stort alvor...
    Spesielt fotfulgte vi alle voksne som kunne skrive noe spesielt, som vikarer og postbud...
    :D
    Det var et godt tips du kom med!
    Klem,M

    SvarSlett
  8. Det er nogle meget smukke møbler de har på det svenske site. Kan især godt lide den grågrønne farve.

    Ærgerligt der er så langt til Norge, den haveudstilling lyder godt! Jeg kunne godt bruge nogle stauder til mine bede, hvor jeg har nøgne pletter.
    Må nøjes med plante-byttedag på et nærliggende gods. Det plejer nu også at være godt.

    Klem Helle

    SvarSlett
  9. Tack för din kommentar den värmde!!!
    Vilken fin blogg du har!!!
    Vilka underbara trädgårdsmöbler du visar!!
    Kram Kathrine!

    SvarSlett
  10. Hei....spennende,takk for tipset!
    Ellers kan du tro jeg koser meg her i Østerlen/Skåne...hvor det dukker opp loppis på nesten hvert hjørne..tror også dette hadde vært noe for deg:O)håper helsen din er bra,og fortsatt go`sommer til deg fra Maliva

    SvarSlett
  11. God morgen:)

    Kjempetøffe hagemøbler! Og den hageutstilling skulle jeg så gjerne ha sett, men litt langt unna for meg.

    Kos deg i dag, klem

    SvarSlett
  12. Skulle gjerne besøkt hagemarkedet du forteller om. Litt langt å kjøre her fra Kristiansund, men det er fullt mulig.

    Du har så mye fint å fortelle om .....

    SvarSlett
  13. Falt spesielt for den grønne benken, jeg! Lekker!

    Du har en stor jobb foran deg med den hytta...misunner deg ikke! Furu er og blir det verste veggmaterialet som fins - alle bilder forsvinner blant kvistene. Jeg synes det er ok å ha det i taket og på gulvet, da det er steder man ikke har blikket på konstant ;o) Vi hadde furu overalt i stua i det forrige huset, og t.o.m mannen måtte innrømme at det ble for mye...han måtte erfare det selv :oD Et lag med panel-lakk/beis kan gjøre utrolig mye, ikke alltid nødvendig å male alt heller! Skal bli moro å se hva du ender opp med i hytta, du har et blankt lerret der...artig!

    SvarSlett
  14. Tack för alla fina kommentarer på min blogg !! Och vilken fin blogg du har , jag kommer tillbaka och tittar mer en annan dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvarSlett
  15. Ja de møblene var utrolig vakre ! Synd det er langt fra Sverige her Vest i Norge. Svenskene bevisste flinke til å ta vare på historie og bygninger synes jeg.

    ha en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  16. Hejsan! Hittade hit till dig via en annan blogg, och det var ju trevligt för vilken mysig sida du har. Ha en fin helg! Kram Petra E

    SvarSlett
  17. Hei :) Takk for koselige kommentarer på bloggen vår. Veldig hyggelig at du vil følge med.

    Også koselig å titter innom her hos deg. FInner alltid inspirasjon for alle planene jeg har for huset vårt. For eksempel fine hagemøbler.

    Vi ses :)

    SvarSlett
  18. Trädgårdsmöblerna var verkligen vackra! Ha en trevlig helg! Själv åker jag på semester.
    Kram Anki

    SvarSlett
  19. Hejsan, ja visst är trädgårdsmöblerna från skavanker underbart fina. Såg dem på trädgårdsmässan i stockholm i våras och blev helt kär.
    Jättefin blogg du haroch tack för din rara kommentar.
    På återhörande.
    Kram Susanne

    SvarSlett
  20. Åå så mange fine hagemøbler... blir litt salig jeg...
    tenk å kunne gått på denne hagemessen...
    Lurer på om du kan hjelpe...
    Vi kjøpte et gammlet møbel i Sverige.. nærmere 200 år gammelt... har du noen gode råd på hvordan jeg best kan vaske det ? er det greit å bruke grønnsåpe eller?

    God helg...
    klem Kerstin

    SvarSlett
  21. flotte og sjarmerende møbler, som ville kledd en hver hage, vil jeg tro! Man får det man betaler for, og her ser man jo at det er noe litt utenom det vanlige. Flotte bilder :)

    Ha en fin sommerkveld! Hilsen Margrethe.

    SvarSlett
  22. Tack för titten,vilken härlig miljö du visar.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvarSlett
  23. Så flotte møbler da! Og ingen som har maken!

    Kos deg videre i helga!

    SvarSlett
  24. Hello,
    oh what for wonderful pictures............, only unfortunately, I do not understand the text.
    Affectionately yours,
    Elke.

    SvarSlett
  25. Underbara möbler. Första bänken skulle vara perfekt i bersån, när vi kommer så långt.

    SvarSlett
  26. Hei Ingerid, ja, her var det mye fint. Ha en fin helg. Klem Kristin

    SvarSlett
  27. Fantastiske hagemøbler....og markedet ser så hyggelig ut, det må jeg prøve å få plass til i programmet.
    Klem..Ellen

    SvarSlett

Legg inn en kommentar