Vår lille terrasse


Vi har en liten terrasse - ikke veldig stor, men stor nok til å kunne nyte solen og en matbit der om kveldene. Her tørker jeg klær og nyter en stille stund - helt usjenert for innsyn. Jeg skulle gjerne hatt mer blomster her men siden vi ikke kan stelle dem blir det kun noen få hardføre planter som naboen holder liv i mens vi er borte. Rosmarin tåler alt så den lever på andre året nå. Jeg like så godt de gamle takene vi ser rundt oss. Gamle fine steiner med mose på er vakre. Vårt hus ligger in den eldste delen av landsbyen.

Our house has a small terrace – which is very important when you live in a warm country. It is important that you have a place to sit in the evenings and enjoy some sun during the day. We live in the centre of the village. Our terrace is placed so that nobody can watch us – a great bonus. We are not here the whole year so we do not have many plants – just a few that our nabour keeps alive when we are not here. The rosemary plant can live with some negligence so it is still alive after more than two years.

Kommentarer

  1. Hei. Vakker sammensatt bilde. Gjett om jeg fikk lyst på hus i Frankrike da???
    Ja, kanskje en gang.
    Nyt tiden der nede, her er det snart vinter.
    God helg.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  2. Sååå flott sammensatt bilde da :))))

    SvarSlett
  3. ...reisebrevene dine fra Frankrike har virkelig vært flotte!!....og jeg er en smule misunnelig på dette stedet ditt....ser og høres HÆRLIG ut..sukk...;-)

    SvarSlett
  4. Dere er så heldig som har hus i Frankrike....er bittelitte granne misunnelig her nå:)

    Kjempekoselig terrasse...så fint å kunne sitte ute og nyte måltider der, helt usjenert.

    Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  5. Så herlig!
    Det er så altfor lenge siden jeg har vært innom deg. Men nå har jeg sittet både vel og lenge og kost meg med dine inspirerende bilder, både fra Frankrike og fra Valdres!

    Jeg finner både ro og sjel her hos deg!

    God helg og klem til deg.

    Torunn

    SvarSlett
  6. Så sjarmerende terrasse.Huset deres er nydelig.Vi har også hatt en praktfull dag med sol.God ferie videre.

    SvarSlett
  7. Herlige bilder fra terassen deres...skjønner godt du er glad for denne... Blir du lenge i Frankrike O=)?

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  8. Drømme... Det var en koselig stemningsrapport fra terrassen :)

    Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. God kveld :o)

    Ja den er helt topp :)
    men det ser ikke så verst ut på terrassen din heller:o) Er innom bloggen din, å ser på alt det fine du finner her og der :o)
    Kos deg masse videre, gleder meg til å se ditt neste funn :0)

    VH Lisa

    SvarSlett

Legg inn en kommentar