Snart julemarked på Norsk Folkemuseum

Det er snart tid for julemarked på Norsk Folkemuseum på Bygdøy.  Jeg forbereder en del ting jeg skal ha med for salg.  Foruten en masse gamle saker og ting kommer jeg til å ta med puter og diverse ting jeg har laget. 

I kveld har jeg laget to puter av gamle duker og stoffbiter jeg har liggende.  Ideen er å bruke det jeg har - lage noe brukelig ut av ting som ellers ville blitt kastet.  Blir de solgt tro?


Dette var en gang en heklet kjøkkengardin eller kappe.  Vi bruker jo ikke slike kjøkkengardiner nå så denne bare lå der i en skuff. 


Broderiet er klippet ut av en duk som hadde fått en stor blekkflekk fra en tusj som var lekk. 


Heldigvis var selve motivet fremdeles mulig å bruke til noe. 

Kommentarer

  1. Jeg elsker gjenbruk, og dette var kjempeflott!! Tror det blir solgt ja.

    SvarSlett
  2. Veldig fine puter du har laget!!!
    Dette får du solgt vet du!
    Det er faktisk mange som ikke har evnen til å lage dette selv, og da må de jo kjøpe det ;)
    Lykke til!
    klem Laila

    SvarSlett
  3. Den siste puten var bare nydelig...
    så flink du er..

    masse lykke til på messen..

    Klemmer =))

    SvarSlett
  4. You are so creative! I hope I can make use of the other things we had in our old house. Financing Edmonton at that time is so good, that we were able to buy a lot of furniture.

    Now that our family is bigger, we plan to acquire some home loans (Alberta-based) for a new home. Of course, that involves selling our old house and furniture. I think I'll start looking for old curtains and sew them as pillow cases.

    SvarSlett
  5. Kjepeflotte ting du har laget til messen. Skulle gjerne tatt turen til Folkemuseet, men drar bort i helgen, så det går jo ikke...

    Ønsker deg en strålende flott adventshelg - nyt, nyt, nyt...

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar