Det våres på balkongen

Her hjemme våres det også - og vi gjør oss så smått i stand til storinnrykk fra Amerika.  I år kommer det mange på besøk.  Min samboer er en ivrig slektsgransker og da helst på utvandring til Amerika.  Hans motto er " Connecting People" - og det er han flink til.  Han elsker å finne linkene, og binde familene i Norge og USA sammen igjen. Mange har mistet kontakten med gamlelandet og vil gjerne vite hvor forfedrene kom fra.   For han er det julaften hvis han klarer å finne fram til noens famile - det være seg her i Norge eller i USA.  Mange tror de ikke har famile igjen i Norge, men her har det dukket opp mange fettere, kusiner og tremenninger gjennom årene. 

Jeg syntes også det er utrolig morsomt når huset fylles med glade, forventningsfulle mennesker. 


Som sagt - her venter vi snart gjester, og vi gjør noen små forberedelser. 

Denne rotting sofaen fant jeg på loppemarked før påske .  I dag har jeg kjøpt puter.  Denne skal stå på balkongen utenfor gjesterommene.  Her er hverken vasket eller stelt enda, men jeg måtte bare se hvordan putene tok seg ut! 




Balkongen er lang og smal. Jeg skal inn med flere rottingmøbler, men først skal det skures og males.


Om noen dager spretter bladene på Vildvinen ut og det blir et herlig grønt slør mellom gjestene og naboene.  De som kommer til høsten vil kunne nyte bladverket i en anne fargeskala - gyllent, rødt, orange, gult...

Her kan gjestene ta seg en liten hvil alene, eller gå ut i nattkjolen og se solen stå opp!

Kommentarer

  1. Så herlig med en slik veranda. Husker at vi hadde amerikabesøk flere ganger under min oppvekst...sååå spennende. Ha en god dag...klem

    SvarSlett
  2. Så flotte farger på putene, friskt og vårlig. Deilig med balkong med tak:) Ønsker deg en fin onsdag:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar