1. påskedag - loppis og Sarreguemines fajanse

Ikke til å tro men det har vært marked i dag også!  Strålende solskinn - ingen vind og MASSE lopper!  Dette er det største markedet i området og vi passer på å få med oss dette i Toulouges hvis vi er her.  Absolutt hele byen var full av lopper.  Det må minst ha vært 1000 selgere der i dag.  



Vi gikk og vi gikk og kom hjem helt utslitte.  

Fant litt småtteri selvsagt, her er noe - andre ting er til vask og oppvaskmaskinen.  

Ekte fransk fil-de-fer!  Dette er en sand-strøer ble det meg fortalt.


Kuriøse lysestaker kan man alltid bruke et sted. 


Fruktfat med plett stett - nydelig!


Gammel bestikk kasse!


Gamle kakeformer og aluminiumsiler


Gammel mugge fra Sarreguemines 
Her er forresten en side med stempler fra Sarreguemines - kjekt å ha med i lommen hvis det er et fransk loppis i nærheten.  Her er nemlig veldig mye derfra!  Frankrikes svar på Egersund kanskje? 



Emaljebøtte med lokk.


Heldigvis har jeg et lager rom - der lagrer jeg ting til neste gang vi kjører bil nedover.  Man får jo ikke all verdens saker og ting med seg i en koffert.  

Og hva bruker jeg dukkesengen til?  Interiørbladene har fått et hvilested ...


Kommentarer

  1. Så mye flott ! Høres ut som et eventyr å gå på et slikt marked... :-)

    Ønsker deg en fin ny uke og lykke til på skattejakten :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Så gøy med alle loppemarkedene! Får lyst til å prøve lykken jeg også når jeg ser alt det fine du finner. Er tilbake i Frankrike nå og har allerede sett flere plakater rundt omkring... Lykke til videre!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar