mandag 9. april 2012

1. påskedag - loppis og Sarreguemines fajanse

Ikke til å tro men det har vært marked i dag også!  Strålende solskinn - ingen vind og MASSE lopper!  Dette er det største markedet i området og vi passer på å få med oss dette i Toulouges hvis vi er her.  Absolutt hele byen var full av lopper.  Det må minst ha vært 1000 selgere der i dag.  



Vi gikk og vi gikk og kom hjem helt utslitte.  

Fant litt småtteri selvsagt, her er noe - andre ting er til vask og oppvaskmaskinen.  

Ekte fransk fil-de-fer!  Dette er en sand-strøer ble det meg fortalt.


Kuriøse lysestaker kan man alltid bruke et sted. 


Fruktfat med plett stett - nydelig!


Gammel bestikk kasse!


Gamle kakeformer og aluminiumsiler


Gammel mugge fra Sarreguemines 
Her er forresten en side med stempler fra Sarreguemines - kjekt å ha med i lommen hvis det er et fransk loppis i nærheten.  Her er nemlig veldig mye derfra!  Frankrikes svar på Egersund kanskje? 



Emaljebøtte med lokk.


Heldigvis har jeg et lager rom - der lagrer jeg ting til neste gang vi kjører bil nedover.  Man får jo ikke all verdens saker og ting med seg i en koffert.  

Og hva bruker jeg dukkesengen til?  Interiørbladene har fått et hvilested ...


2 kommentarer:

  1. Så mye flott ! Høres ut som et eventyr å gå på et slikt marked... :-)

    Ønsker deg en fin ny uke og lykke til på skattejakten :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Så gøy med alle loppemarkedene! Får lyst til å prøve lykken jeg også når jeg ser alt det fine du finner. Er tilbake i Frankrike nå og har allerede sett flere plakater rundt omkring... Lykke til videre!

    SvarSlett

Julekurver av notepapir

Jeg har laget julekurver!  Ikke de vanlige, av glanspapir, men av gamle noter!  Gammelt papier og noen glansbilder, sak...