mandag 28. mai 2012

Et par skritt nærmere målet

Vi holder på å pusse opp kjøkkenet i "kårstua" på gården i Valdres.  Vi bruker huset som hytte inntil gamlehuset er pusset opp.  Det er et lengre lerret å bleike, så i mellomtiden koser vi oss i det minste huset.


Interiøret var veldig trist og 80-talls, så vi trengte virkelig å gjøre noe.  
Nå har vi lagt gulv, fått opp det meste av kjøkkeninnredningen - og ikke minst fått inn en oppvaskmaskin. For en lettelse!


Nå gjenstår det å få på plass kjøkkenvifte, utforinger, listing osv.  




Det begynner å skape seg nå! Selvfølgelig hadde vi glemt å ta med boksene med olje vi skulle sette inn benkeplatene med, så vi har papplater som beskyttelse der foreløpig.  


Neste gang tenker vi får gjort en del til - eller rettere sagt - "Sambo" jobber og jeg ser på! 




Jeg små-pusler med å rive opp gammelt sengetøy som jeg skal hekle ryer av til vinteren - og nøste garn.  




Garn i små og store nøster er koselig dekorasjon.  En gammelt ørelappstol fra Fretex har blitt med på hengeren også.  







2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så koselig kjøkkenet blir, gleder meg til resten:)
    Fortsatt god kveld

    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Hei.
    Leste i Valdres i dag at dere pusser opp. Kjempeflott blogg du har.
    Jeg er også i Valdres, nærmere bestemt i Ryfoss, hvor jeg holder på med diverse prosjekter på smaabruket mitt.

    I kveld skal jeg se mer på bloggen din. Legger meg til som følger hos deg, og legger bloggen din i blogglista mi - så jeg kan følge deg framover.

    Masse hilsner fra Inger

    SvarSlett

Julekurver av notepapir

Jeg har laget julekurver!  Ikke de vanlige, av glanspapir, men av gamle noter!  Gammelt papier og noen glansbilder, sak...