Souvenirer og minner

Når man er ute og reiser tar man gjerne med seg et minne med hjem igjen.  
Det er skjelden jeg kjøper noe i de typiske souvenir butikkene, men minner får jeg med meg allikevel! 

Mine souvenirer kommer gjerne fra markeded, bruktbutikker eller fra naturen.  

Da jeg så meg om i huset mitt var faktisk veldig mange ting kjøpt nettopp på reiser. 


Bønnekort fra kirker i Italia satt inn i rammen fra et speil jeg kjøpte i Hellas.  


Et emaljert skilt fra England og et horn fra en skogstur 

Et kjøkkenredskap fra landsbygda i Kina


En takstein fra Hellas - slike som pynter taket ut mot gaten


Et liste skrin fra et garasjesalg i USA 


Spillekort og sjettonger fra England


Keramikkfigurer fra Kina


En skulptur fra Aten og frøkapsler fra at Jakaranda tre  fra Mexico


En flott N fra London



Forgylt treskjæring fra Polen


En bunt hvitløk fra Tyrkia


Trefugler fra Frankrike



Damesko fra Kina



Fjær jeg har plukket opp her og der - kråke, fasan og pappegøy i skjønn forening!


Kuler finner man alltid et eller annet sted!


Gammel brodert pute fra København


Blå tallerkner kjøper jeg overalt - det samme med gamle bøker



Porselenshunder fra to forskjellige reiser!



Tallerken fra Marokko


Ser jeg nærmere etter er visst det meste kjøpt på reiser, det er jo da man har tid til å lete! 

Hva kjøper dere med dere hjem? 

Kommentarer

  1. Hei!
    For noen herlige skatter du har funnet:) likte så godt de gamle kort:)
    Ha en strålende dag

    Klem Merete

    SvarSlett

Legg inn en kommentar