Loppene inntar terrassen

Her er det ikke blitt gjort så mye i det siste for influensabasillene har sittet i både vel og lenge!
Nå begynner den gamle meg å få overtaket over dem igjen heldigvis! 

Orket ikke noe stor ståhei 17. mai så jeg puslet hjemme i stedet.





Som vanlig - jeg har ikke lyst til å bruke masse penger på nye puter i ute-møblene, så her blir det nok en gang gjenbruk.  

Putene kjøpte jeg på loppemarked for noen år siden for kr 10.- pr stk.  Hvite og blå var de, men i dag har de fått nye trekk, avtagbare og vaskbare sådanne! 


Det er enkelt som bare det.  Jeg brukte en gardin-lengde fra KID (plukket fra en reste-kasse).  Den holdt til begge putene.  Klippet den i to på langs og sydde konvolutter til putene, men åpning bak.
  Nå er det bare å plukke putene ut og vaske trekkene når det trengs.  Trenger ikke nye puter på mange år jeg!


Sofaen fikk et sengeteppe fra loppemarkedet over seg.  Symaskinbordet kjøpte jeg fiks ferdig laget på loppemarked også. Platen er en gammel skapdør med glassplate på.  Tror kanskje jeg skal male den grå.  Filleryen?  Jada, naturligvis - fra loppemarkedet!

Har jeg forresten noe som ikke er gjenbruk?  
Tror faktisk ikke det. 
Til og med samboeren er gjenbruk, men han er pent brukt da....

Kanskje jeg skal spandere på en ny plastduk fra KID?  
Samboeren beholder jeg :-)

Kommentarer

  1. Utrolig stilig rekkverk du hadde på verandaen! Koselig resten også, men rekkverket var så spesielt :)

    SvarSlett
  2. Hei:) her har jeg aldri vært inne før. Legger meg til som følger jeg. :)
    Så koselig du har det, mye fine ting. Og så smart det var å sy nytt trekk. Har lenge sett etter nye puter til utemøblene våre( er av samme type) men vanskelig å få tak i store nok. Men kanskje jeg skal sy nytt trekk på de jeg har i stede. :)
    Ha en fin mandag!
    Hilsen Heidi

    SvarSlett

Legg inn en kommentar