Våronn i Valdres i dag!

Vi har hatt hagearbeid og ved på timeplanen i dag!


Kroppsarbeid / hagearbeid er balsam både for sjel og kropp! 
Her er ikke våren kommet fullt så langt som hjemme.  Det ligger enda noe klatter med snø her og der, og liljekonvallen mellom bjørkene har bare så vidt tittet opp.  

Det er mye rydding med så mange trær.  En skitt-jobb kanskje?  

Dette er i alle fall skitt!  Elgen koser seg gjennom vinteren, og om våren ser vi virkelig hvor mange ganger de har vært innom tunet her! 



 Det er visittkort overalt.  


Vedhugging og kløyving er et annet evigvarende prosjekt.  Vi skal ikke fryse til vinteren! 



Låvebrua trenger reparasjon, så her er det nye påler som er barket og skal tørke.  Så skal låvebrua forsterkes.  


En blir aldri arbeidsledig på et slikt sted.



Da jeg skulle ha meg en kaffekopp på trappa kom denne lille fyren og hilste på meg! 

Kommentarer

  1. En gang småbruker, alltid småbruker ;)
    Og våronna i Valdres går over lang tid i år. jeg går med riva ettersom snøen smelter, men har langt igjen før det er snøfritt hos meg.

    SvarSlett
  2. Vet akkurat hva du snakker om. Vi har et lignende prosjekt på gang på hytta. Skogsarbeide er både hardt og godt på samme tid.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar