Jeg liker de små tingene!


Noen ganger er de største funnene de små tingene!  Jeg er mye mer fasinert av de små dagligdagse tingene enn av dyrebare antikviteter.  Disse forteller litt om dagliglivet og hvordan folk levde. 

Jeg har etterhvert satt mer og mer pris på disse småtingene, som for eksempel eggene man la til hønene for at de skulle bli "inspirert" til å verpe egne egg!  Etterhvert har jeg samlet ganske mange, men det har vært lenge mellom hver gang jeg kom over et egg.  Mine egg står i et ståltrådstativ - av det vi nå kaller "taterarbeid".  Dette brukte mamma hver gang hun kokte egg.  



Emaljeting er også noe av det jeg samler på.  Her er noen små ting som det ikke er så mange igjen av.   Emalje ble brukt før plasten kom på markedet - så rundt 1920/1930 kan jeg tenke meg er tiden da disse ble laget.  
Bøtter og spann er det en god del av rundt omkring, men disse riktig små tingene ser jeg skjelden.  


Kommentarer