Plukk skjell!


Denne kransen laget jeg for flere år siden. Her er den avbildet hos Vollywood.  

Skjell er fasinerende - en strand tiltrekker meg ikke for solingens skyld - men på grunn av alt man finne der! Er det skjell i sanden kan jeg ikke la være å plukke og samle. 
Masse fint kan man lage av dem - og flotte minner fra en herlig ferie kan det blit ut av det også.




Nå er det er sol og sommer - perfekt for skjell sanking på stranden.  Her er noen flere kranser av skjell - kanskje noe å tenke på hvis man er på ferie ved sjøen et sted i verden. 



Glad i østers?  Ta med skallene hjem og lag noe av dem da vel.
Et herlig minne fra et herlig måltid!




Nydelige små hjerter av hvite skjell.


Litt av hvert ...  Hvorfor ikke blande inn blåskjell og biter av drivved også?




En dårlig dag for stranden? - Nei, det finnes ikke.  Skjell kan man plukke i all slags vær.



Lykke til med skjell sankingen - og man trenger slett ikke reise til Stillehavet for å finne skjell - det er masse fint i fjæra her hjemme også. 

Kommentarer

  1. Så flott og dekorativt!!! Da vet jeg hva jeg skal gjøre i sommer;)
    Ha en super dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Fine bilder og god ide.

    Kjempefin reportasje i Allers ! Veldig, veldig hyggelig, så det ut - dessuten var det hyggelig å se DEG også !

    Ønsker deg en god sommer, hvis jeg ikke kommer innom her igjen. To dager til på jobb, så venter mange og late feriedager.

    Kos deg, både i Vællers og der du ellers måtte befinne deg !

    SvarSlett
  3. Ja skjell er utrolig dekorativt, har samlet i flere år, er også glad i steiner jeg, så jeg har rundt i hele huset. Travle dager, men spennende, der er ikke overraskende nok jeg som bestemmer fargevalg i nye fjøset, og det blir lyst eggehvitt i kontoravdeligen:)Blir nok en tur til Ikea etter kontormøbler og litt til.. Ha en fin sommer!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar