Redningsaksjon!


Vi fortsetter i sommer på prosjektet med å redde det lille huset i skogbrynet på gården! 


 I fjor ble det innvendige reddet og reparert.  Dessverre var det masse som var råttent og ikke kunne reddes.  

Gulvet ble lagt nytt, med gulvbjelker og bord og isolering,  Veggene i den delen som er tømmer er isolert fra innsiden.  Den deler som er reisverk og panel blir isolert utenfra.  

Et hjørne er blitt løftet noe, tømmerstokker er byttet ut, deler av reisverket er skiftet.  Nå gjenstår det å isolere og kle igjen, samt å liste rundt vinduer osv.  


Vinduene lar vi være for vi vil egentlig ikke at det skal se så nytt ut. Vi får skrape og male litt! 

Når jobben er gjort kan det nok stå i 150 år til - håper vi! 


Tør jeg nevne at jeg ønsker meg gamle takstein på taket også tro? 
Noe sier meg at jeg skal vente litt med det ! :-)

Kommentarer